MTB kolekce Specialized 2014

MTB kolekce Specialized 2014

Datum vydání: 24.10.2013

Značka Specialized nemá ve své „horské“ kolekci pro sezonu 2014 žádné nové kolo, tedy pokud nepočítáme dámský trail bike Rumor, který byl značkou i námi již představen v průběhu letošního roku. To ovšem neznamená, že by Specialized nepřišel s žádnými novinkami.

 
Většina modelových řad prošla konstrukčními vylepšeními a vpravdě originální a navýsost praktickou inovací je zavedení konceptu SWAT (Storage Water Air and Tool), který řeší ergonomické a spolehlivé umístění potřebných doplňků (pití, bombiček na vzduch a nářadí) přímo na kole.
 
Specialized Epic – maratonská a závodní klasika

Vlajková loď Specialized, tedy XC raketa Epic, bude v kolekci 2014 k mání ve dvou odlišných geometriích rámu. Zatímco model vycházející ze stávající geometrie je určen spíše pro maratony a dlouhé vyjížďky, zcela nový rám s názvem World Cup vychází vstříc potřebám závodníků na XC tratích.
 
Epic World Cup díky ostřejšímu úhlu hlavové trubky umožňuje sportovní položenější posed, kratší zadní stavba posouvá těžiště jezdce více nad zadní kolo a zvyšuje trakci v prudkých výjezdech a vidlice nabízí nižší zdvih o hodnotě 95 mm. Robustní řetězová vzpěra umožňuje pouze použití jednopřevodníku.
 
Maratónský model ovšem rovněž doznal některá konstrukční vylepšení. Tlumič zadní stavby byl posunut výrazně vzhůru, díky čemuž se do rámu pohodlně vejdou dva bidony. Samotný tlumič je lehčí o 25 gramů, neboť pracuje s menším množstvím oleje a spojení s jednotkou Brain je realizováno prostřednictvím kevlarové hadičky.
 
Příjemnou vychytávkou je u kol Specialized Epic vnitřní vedení lanek řazení i brzd rámem kola. Epic tak vypadá mnohem čistěji a o lanka nezavadíte při přenášení kola.
 
Novinkou je také koncentrický čep, díky němuž je v zadní stavbě použito jen 5 čepů oproti klasickým šesti u běžné FSR zadní stavby. Uchycení tlumiče je nově součástí přepákování zadního trojúhelníku, díky čemuž je celý systém lehčí, méně náročný na údržbu a o 15 % se zvýšila tuhost spojení tlumiče se zadní stavbou. Tento systém upnutí se v loňské sezóně již osvědčil u modelů Camber.
 
Další hmotností úsporu, konkrétně 50 gramů, představují nové kliky u S-Works modelů.
 
V rámci konceptu SWAT jsou kola Epic opatřena košíkem na lahev s připojenou krabičkou na duši, pod horní rámovou trubku do oblasti uchycení tlumiče lze umístit multiklíč EMT Mini a v krytce představce je uložena nýtovačka. U modelů S-Works, Maraton a Expert je všechno toto vybavení v ceně.
 
Modelová řada Epic získává také nový přírůstek s názvem Epic Elite Carbon, který vyplní mezeru mezi koly Expert a Comp Carbon.
 
Modely Epic S-Works a Epic Expert obouvají nová kola Control SL 29, která se chlubí přepracovanými náboji výrobce DT Swiss a většími ložisky s těsněním bránícím vnikání vody. Set těchto zapletených kol s karbonovým ráfkem váží pouhých 1350 g.
 
Stumpjumper HT – čistokrevné crosscountry

Víte, že Stumpjumper bylo vůbec první masově vyráběné horské kolo na trhu a že jeho historie sahá až do roku 1981? Dnes samozřejmě Stumpjumper vypadá úplně jinak než v minulosti.
 
Do sezóny 2014 získal nový Stumpjumper HT nový World Cup rám s geometrií upravenou obdobně, jako u Epicu World Cup. Kolo má vyšší střed a kratší zadní stavbu.
 
Modely S-Works, Maraton a Expert jsou pak oproti modelům 2013 lehčí, mají tužší hnací ústrojí, nově i vnitřní vedení lanek a celkově agresivnější geometrii. Ostatní Stumpjumpery zůstávají beze změn.
 
Co se týče umístění doplňků SWAT, je obdobné jako u modelů Epic. Model Stumpjumper S-Works World Cup váží lehce přes 8 kg.

Stumpjumper FSR – král trailu
Celoodpružená verze Stumpjumpera doznala jen dílčích změn. V kolekci 2014 najdeme jne modely postavené na 29“ kolech, zdvih tlumení činí 130 mm a tlumič, stejně jako u Epicu, nabízí nižší hmotnost díky menšímu rezervoáru oleje.
 
Modely Stumpjumper Evo jsou tradičně určeny do náročnějšího terénu, pracují s vyššími zdvihy, nemají tak ostrý hlavový úhel, nižší střed a jsou nabízeny ve verzi 29“ i 26“.
 
Specialized Camber – celý den v terénu
Největší novinkou v řadě Camber je nový S-Works model z karbonu FACT IS 11M. Oproti rámu z roku 2013 je rám lehčí o 500 gramů.
 
Také v řadě Camber najdeme model s označením EVO, který má vyšší zdvih 120 mm oproti 110 mm u klasického Camberu, položenější hlavu a nižší střed.
 
Enduro 29 – 100% allmountain

Horkou novinkou v kolekci Specialized je model Enduro na 29“ kolech, jehož vývoj trval dva roky. Jedná se o svěží, rychlý a hravý all mountain bike s výbornou průchodností terénem. Má nízkou hlavu a drop řidítek 10mm, takže jezdec má ruce poměrně nízko.
 
Standover je kratší než u Endura 26“. Hodně zkrácená zadní stavba je o pouhých 11mm delší než u 26" modelu. Rozvor kol přesahuje 26“ verzi jen o 6 mm. Výška středu je obou verzí dokonce shodná.
 
V nabídce je také model Enduro 29 S-Works.
 
Specialized Demo a Status - pro hrubší zacházení
Sjezdové, respektive freeride modely Demo a Status prošly jen menšími změnami v komponentovém osazení. Nejvýraznější je asi přítomnost tlumičů špičkového švédského výrobce Ohlins u modelu Demo 8.
 
Crave – sportovní devětadvacítky
Model Crave zaznamenal především změnu názvu. Řada, která se loni jmenovala Carve, dostala také přepracovaný, o 12% lehčí lehčí rám se skvělou vertikální poddajností a efektivitou. Vertikální flexe se navýšila o 12,5 %. Kolo je díky tomu hodně pohodlné, k čemuž výrazně přispívá zadní stavba bez horního mostu.
 
Kolo je perfektní volbou pro hobíky, kteří chtějí sportovní devětadvacítku za rozumné peníze.
 
Rockhopper – trialová klasika
Kola Specialized Rockhopper už jsou za ty roky také legendou. V kolekci představují alternativu mezi levnějšími Hardrocky a modely Crave, které už jsme zmínili. Každý rok je Specialized o nějaký kousek vylepšuje.
 
Do řady Rockhopper přibývá nový model PRO EVO. Jeho rám z hliníkové slitiny A1 je zpracován technologií triple butted zeslabování, geometrie má hlavový úhel 70%, vidlice RS XC 32 pracuje se zdvihem 120mm, kolo dále disponuje pevnou osou 15mm, kónickým sloupkem vidlice a o 7mm vyšším středem pro lepší průchodnost terénem.
 
Ostatní modely 2014 zůstávají beze změn, až na model Comp, který je nově vybaven pohonem 2x10. Základní Rockhopper bude stále k mání i na 26“ kolech, což představuje jedny z posledních zbytků 26“ kol v nabídce Specialized.

Specialized Hardrock – do terénu i na polní cesty
 
Jedna z nejoblíbenějších řad kol na českém trhu mezi rekreačními jezdci zůstává do sezóny 2014 prakticky beze změn. Nové jsou barevné kombinace rámů a model Hardrock Disc SE, který má kazetu se sedmi pastorky.


 

Začínáme se silniční cyklistikou I – vybíráme silniční kolo

Kategorie: silniční
Pokud vás zlákaly krásy silniční cyklistika a potřebujete se trochu zorientovat ve vybavení pro tento sport, potom si určitě nenechte ujít náš trojdílný seriál. V prvním díle vám poradíme jak na výběr vhodného silničního kola.
Začínáme se silniční cyklistikou I – vybíráme silniční kolo
 
 
 
 
 
 
 

     
   


Jak vybrat tretry a pedály na silniční kolo

Kategorie: silniční
Druhý díl miniseriálu o výběru silničního kola bude pojednávat o velice důležité součásti výbavy pro silniční cyklistiku – o tretrách a nášlapných pedálech, které vám umožní využít naplno vlastností, pro které si silniční kolo pořizujete.
Jak vybrat tretry a pedály na silniční kolo
 

 
 
 
 
 
 
   
 

 


Jak vybrat helmu a oblečení na silniční kolo

Kategorie: MTB, cyklokros, dráhová, silniční
Třetí díl miniseriálu o výběru silničního kola se zaměří na výběr cyklistické helmy, bez níž byste optimálně neměli vyjíždět, a povíme si také něco o vhodném oblečení pro silniční cyklistiku.
 
 
 
  
Jak vybrat helmu a oblečení na silniční kolo
 

 
 
Používáním tohoto webu souhlasíte s využitím souborů cookies pro marketingové účely.Více informací
beru na vědomí
Reklama ► 

Reklama ► 

Reklama 



Reklama ► 


Reklama 


Reklama ► 



Aktuální novinky a videa

Pogačar dává přednost monumentům před Tour. Cílí na San Remo a Roubaix
16.12.2025 | Kategorie: silniční
Slovinský cyklista Tadej Pogačar naznačil, že jeho priority pro nadcházející sezonu se částečně mění.
Tour of Norway zrušena kvůli výpadku státní podpory. Organizátoři věří v návrat
12.12.2025 | Kategorie: silniční
Etapový závod Tour of Norway se v roce 2026 neuskuteční.
Elkov Kasper půjde do nové sezony pod novým názvem Kasper Crypto4Me
11.12.2025 | Kategorie: silniční
Cyklistický tým Elkov Kasper se před sezonou 2026 představuje v nové podobě a oznamuje zásadní změny, které mají posunout celé zázemí i sportovní ambice ještě dál.
Revoluce v MTB: SRAM vyvíjí zcela bezdrátový brzdový systém
10.12.2025 | Kategorie: MTB
Společnost SRAM pracuje na plně bezdrátovém brzdovém systému, který zcela odstraní kabely z kokpitu a jednotku schová do rámu.
Van der Poel jen těsně unikl pádu během neplánovaného sprintu s amatérem ve Španělsku
07.12.2025 | Kategorie: silniční
Francouzský amatér Anatole Leboucher zažil trénink, na který rozhodně nezapomene.
Alpecin-Deceuninck získává nového titulárního partnera. Tým se mění na Alpecin-Premier Tech
06.12.2025 | Kategorie: silniční
Kanadská společnost Premier Tech se stává druhým titulárním sponzorem.
Red Bull-Bora-Hansgrohe uzavírá soupisku pro rok 2026. Posledním podpisem je Arne Marit
05.12.2025 | Kategorie: silniční
Tým Red Bull-Bora-Hansgrohe finalizoval soupisku pro sezónu 2026 a jako posledního nového jezdce přivádí šestadvacetiletého Arneho Marita.
Česko je cycling paradise, říká Štybar. Kde ztrácíme mladé talenty?
03.12.2025 | Kategorie: silniční
Zdeněk Štybar v podcastu Přes Příkop otevřeně promluvil o budoucnosti české cyklistiky.
Vítězové ŠKODA Pražského MTB poháru 2025 převzali unikátní poháry
30.11.2025 | Kategorie: MTB
Nejlepší závodnice a závodníci celkového pořadí ŠKODA Pražského MTB poháru 2025 převzali, v již tradičně zcela zaplněném sále Lidového domu Kbely, unikátní poháry s pražskou dlažební kostkou.
MS v cyklistice v Abú Zabí může změnit umělý kopec. Pořadatelé chystají až 11% stoupání
28.11.2025 | Kategorie: silniční
Mistrovství světa v silniční cyklistice 2028 v Abú Zabí nakonec nemusí být rovinatou záležitostí, jak mnozí předpokládali.
» více novinek a videí