Rebellin závodí už čtvrt století a stále nemá dost

Rebellin závodí už čtvrt století a stále nemá dost

Datum vydání: 05.11.2016

Ital Davide Rebellin je ještě o 2 měsíce starší než jeho americký kolega, Chris Horner. Profesionál od roku 1992, Rebellin letos odkroutil už čtvrtou sezonu za polskou prokontinentální stáj CCC Sprandi Polkowice. Jestli tam bude působit i v příští sezoně, či zda bude vůbec závodit, však zůstává otázkou.

Rodák ze severoitalského San Bonifacia má za sebou unikátní kariéru, v níž doposud posbíral celkem 33 triumfů. Tím prvním velikým úspěchem bylo vítězství etapy na Giro d'Italia v roce 1996(!), díky kterému se vezl následujících šest dní v růžovém. Grand Tours ale nikdy nebyly jeho srdeční záležitostí. Vždyť z celkem sedmnácti, do kterých nastoupil, jich dokončil pouze osm, přitom naposledy se mu to povedlo na Giru před téměř sedmnácti lety! 

Rebellin měl totiž zabijácký instinkt na jednodenní závody. Prvním velikým počinem v tomto směru bylo jeho vítězství Klasiky San Sebastian v roce 1997. Vrchol jeho kariéry přišel o sedm let později, kdy předvedl do té doby něco nevídaného - vyhrál všechny tři Ardénské klasiky v jednom roce! Amstel Gold Race, Valonský šíp a Lutych - Bastogne - Lutych v jedné sezoně potom dokázal dobýt ještě Philippe Gilbert o sedm let později. 

Italský šampion však dokázal vyhrávat i týdenní etapáky, jako tomu bylo v případě Tirrena - Adriatica (2001), či Paříž - Nice (2008). Ostatně jeho nejlepší výsledek v letošní sezoně pochází z Czech Cycling Tour, kde skončil na třetím místě. V posledních letech tento cyklistický matador sice nevyhrává tak často, ale na ten věk jsou jeho výsledky až neuvěřitelné. Ještě loni v dubnu vyhrál královskou etapu na etapáku Okolo Turecka, kde ho o šanci na celkový titul připravil pes. Ten mu vběhl do cesty a Rebellin tak skončil místo na bedně v nemocnici. O pár měsíců později ještě vyhrál italskou klasiku Coppa Agostoni - ve 44 letech!

V Italově kariéře však nebylo pořád posvícení. Možná si vzpomenete na to, jak mu bylo před 7 lety odebráno stříbro z olympijských her v Pekingu. Byl totiž pozitivně testován na EPO. Italský soud tehdy žádal pro Rebellina dokonce vězení a vysokou pokutu. Loni byl ale tento dnes již pětačtyřicátník soudem definitivně osvobozen od všech obvinění souvisejících s důsledky jeho dopingového přečinu, včetně obvinění z neplacení daní. 

Vraťme se však k cyklistice. Vzhledem k tomu, že Rebellin má výkonnost na to pokračovat dál a o důchodu v jeho případě zatím nepadlo ani slovo, je nyní otázkou, zda bude pokračovat v dosavadní stáji, či se najde někdo jiný, kdo bude mít zájem o jeho služby. Kdyby měl teď končit, asi by to byla škoda...
 

Foto: Team CCC


Používáním tohoto webu souhlasíte s využitím souborů cookies pro marketingové účely.Více informací
beru na vědomí
Reklama ► 


Reklama 

Reklama 

Reklama 


Aktuální novinky a videa

DT Swiss představil nový Ratchet DEG Freehub s vůbec nejnižším záběrovým úhlem
19.04.2024 | Kategorie: ostatní
DT Swiss, světový lídr v oblasti cyklistických komponentů, představil svůj nejnovější produkt - Ratchet DEG freehub. Tento freehub je výsledkem dlouhých let vývoje a inovací, které DT Swiss přináší do světa cyklistiky.
Světový pohár horských kol na Vysočině spustil nový web i přihlášky do doprovodných závodů
19.04.2024 | Kategorie: MTB
Světový pohár horských kol v Novém Městě na Moravě odstartuje již 24. 5. 2024!
Když vozík, tak jednokolka – proč se vyplatí na ně přesedlat
18.04.2024 | Kategorie: ostatní
Táhnout za sebou na kole vozík nemusí být otrava. Pravda, když se řekne cyklovozík, každému hned naskočí obrázek neforemné dvoukolové boudy s praporkem, která ztěžuje předjíždění na už tak úzkých a vybombardovaných okrskách.
Zahájení cykloturistické sezóny s Harmony a CykloŠvec v Písku
18.04.2024 | Kategorie: ostatní
Zveme vás na ZAHÁJENÍ CYKLOTURISTICKÉ SEZÓNY v Písku v sobotu 20. 4. 2024.
Yeti SB165 2024 nově v mullet konfiguraci
17.04.2024 | Kategorie: MTB
Yeti SB165 2024 je nejnovější přírůstek do rodiny horských kol Yeti, který přináší několik inovací a vylepšení. Toto kolo je určeno pro náročné terény a bike parky a je navrženo tak, aby poskytovalo vynikající jízdní vlastnosti a vysoký výkon.
» více novinek a videí