Datum zveřejnění: 12.05.2016
Wellens si splnil sen, Dumoulin po skvělém výkonu navýšil vedení
Pětadvacetiletý belgický cyklista Tim Wellens vybojoval pro svůj tým Lotto-Soudal druhý etapový triumf v řadě, když navázal na včerejší úspěch André Greipela. Wellens si splnil sen, když vyhrál svoji první etapu na jedné z Grand Tour. Povedlo se mu to po statečném, ale dlouho připraveném ataku z pětičlenné skupinky uprchlíků, kde nechyběl ani jeho parťák Pim Ligthart. Ten mu tahal špici a umožnil mu tak našetřit síly k téměř patnáct kilometrů dlouhému úspěšnému útoku, kdy téměř po celou dobu musel zdolávat svah finálního kopce až na vrchol Roccaraso. Na druhém místě za Wellensem dojel aktivní Jakob Fuglsang z Astany, hned za ním pak v dobré formě jedoucí Ilnur Zakarin z Kaťuši. Lídr závodu, Tom Dumoulin (Giant-Alpecin) neukázal svým soupeřům žádnou slabinu, když zvolil strategii "nejlepší obranou je útok" a čtvrtým místem si vyjel další vteřinky k dobru.
Zítra cyklisté nastoupí k 211 kilometrů dlouhé etapě s profilem velmi podobným té včerejší s cílem v Beneventu, kde kraloval André Greipel. Rozhodující pasáž totiž představuje stoupání 4. kategorie, po kterém následuje dlouhý sjezd do Foligna.
Výsledky:
6. etapa (157 km):
1. Tim Wellens (Bel) Lotto Soudal 4:40:05
2. Jakob Fuglsang (Den) Astana Pro Team +1:19
3. Ilnur Zakarin (Rus) Team Kaťuša
4. Tom Dumoulin (Ned) Team Giant-Alpecin +1:22
5. Kanstantsin Siutsou (Blr) Dimension Data +1:24
6. Domenico Pozzovivo (Ita) AG2R La Mondiale
7. Esteban Chaves (Col) Orica-GreenEdge +1:29
8. Rigoberto Uran (Col) Cannondale Pro Cycling +1:33
Průběžné pořadí:
1. Tom Dumoulin (Ned) Team Giant-Alpecin 24:22:15
2. Jakob Fuglsang (Den) Astana Pro Team +0:26
3. Ilnur Zakarin (Rus) Team Katusha +0:28
4. Bob Jungels (Lux) Etixx - Quick-Step +0:35
5. Steven Kruijswijk (Ned) Team LottoNl-Jumbo +0:38
6. Alejandro Valverde (Spa) Movistar Team +0:41
7. Diego Ulissi (Ita) Lampre - Merida
8. Esteban Chaves (Col) Orica-GreenEdge +0:44
Používáním tohoto webu souhlasíte s využitím souborů cookies pro marketingové účely.
Více informacíberu na vědomí