UCI úřaduje: Europcar z kola ven, ale Astana zůstává

Datum vydání: 11.12.2014

Mezinárodní cyklistická unie zažívá možná těžší období, než samotná dopingem decimovaná Astana. A může si za to úplně sama.

Její rozhodnutí, že neudělí licenci týmu Europcar kvůli tomu, že nedisponuje dostatečným rozpočtem, protože ho opustil právě jeho hlavní sponzor, francouzský pronajímatel automobilů, působí v ostrém kontrastu s verdiktem přidělit licenci kazašské Astaně, jejíž nejen nedávná minulost, ale dokonce i přítomnost je prolezlá dopingem.

A nic na tom nemění ani údajně striktní podmínky, které Astana bude muset splnit, aby v příští sezoně mohla závodit. Tým bude ještě před započetím sezóny na pokyn UCI vyšetřovat nezávislá komise, na základě jejích závěrů podle prezidenta UCI Briana Cooksona může prý být dodatečně licence Astaně dokonce (!) odebrána.

Proč jí vůbec byla udělena i po tom, co byly zveřejněny informace o vyšetřování týmu italskými kriminalisty? I na to má Cookson odpověď. V době rozhodnutí o přidělení prý UCI ještě nic nevěděla, ač si zřejmě byla vědoma existence onoho vyšetřování. Oficiální stanovisko ale zní, jakoby snad UCI problém tušila.

„V současné chvíli UCI ani Licenční komise nemají žádné informace o tomto vyšetřování a tudíž z tohoto nebudou vyvozeny žádné závěry. UCI povolá Licenční komisi až v případě, že budou podány důkazy provinění týmu (Astany).“

Tato kauza, kterou příznačně dorazilo rozhodnutí UCI poslat k vodě Europcar (ač jej chlácholí tím, že bude moci přes finanční potíže závodit na pro-kontinentální úrovni), bohužel pouze nějak dokresluje současnou situaci nejen v profesionální cyklistice, ale v profesionálním sportu obecně. Úspěšný je ten, kdo má peníze. Europcar se vůči pravidlům provinil právě tím, že neměl dost peněz. Čas, který potřeboval na to sehnat potřebné finance, mu byl nelítostně odepřen. V tomto případě byla UCI naprosto neústupná. Astana s penězi problém nemá, a může si tak koupit minimálně čas.
 
Europcar, tým závislý na společnosti půjčující auta, je přeřazen do pomalejšího pruhu. Ale Astana jede dál. Vedle Europcaru působí jako nadupané Ferrari. Ferrariho Ferrari! 



Používáním tohoto webu souhlasíte s využitím souborů cookies pro marketingové účely.Více informací
beru na vědomí
Reklama 

Reklama ► 
Reklama ► 



Reklama 


Aktuální novinky a videa

Canyon a Valtteri Bottas uvádějí limitovanou edici Grail CFR VB77
08.08.2025 | Kategorie: gravel

Konec 70. let. Zrcadlové koule, kouřové efekty, kolečkové brusle, svítící taneční parkety, zvonové nohavice, platformy, kníry, „mulety“. Jaká to byla doba pro život. Alespoň to nám tvrdí Valtteri…

Trek představuje novou univerzálnější platformu Fuel: tři kola v jednom
08.08.2025 | Kategorie: MTB
Americký Trek opět posouvá hranice všestrannosti trailových kol.
UCI testuje GPS sledování pro zvýšení bezpečnosti jezdců
07.08.2025 | Kategorie: ostatní
Mezinárodní cyklistická unie (UCI) proto přichází s novým nástrojem, který by mohl zásadně zlepšit reakci na krizové situace.
Mathias Vacek končí na Tour de Pologne po pádu
06.08.2025 | Kategorie: silniční
Cyklistický mistr České republiky Mathias Vacek musel předčasně ukončit účast na závodě Kolem Polska.
Red Bull Rampage se vrací v říjnu ve dvoudenním formátu i se závodem žen
06.08.2025 | Kategorie: MTB
Legendární freeridový závod Red Bull Rampage se vrací do Utahu.
Groenewegen míří do Unibet Tietema Rockets. Sprinterská hvězda má týmu pomoci na vrchol
06.08.2025 | Kategorie: silniční
Tým Unibet Tietema Rockets, projekt s nizozemskými kořeny a francouzskou licencí, získal svou dosud největší posilu
Proč je Tour de France rychlejší než kdy dřív
05.08.2025 | Kategorie: silniční
Průměrná rychlost vítěze se blíží 42 km/h a letošní ročník míří k překonání historického rekordu.
Pozvánka na Galaxy CykloŠvec kritérium Hradiště
04.08.2025 | Kategorie: silniční
V sobotu 10. srpna se v Písku uskuteční další ročník silničního závodu Galaxy CykloŠvec kritérium Hradiště.
Ferrand-Prévot ovládla ženskou Tour. Za vítězství má desetkrát méně než Pogačar
04.08.2025 | Kategorie: silniční
Přesto se po skončení Tour znovu otevřela debata o rozdílech mezi ženskou a mužskou verzí nejslavnějšího etapového závodu světa.
Eurobike 2026 zkracuje program na čtyři dny
04.08.2025 | Kategorie: ostatní
Mezinárodní cyklistický veletrh Eurobike 2026 bude zkrácen ze stávajících pěti dnů na čtyři dny.
» více novinek a videí