Test: Mio Cyclo ™ 200
Datum vydání: 23.09.2015
Značka Mio koncem léta přivítala v řadě cyklistických navigací Cyklo nový kousek s názvem Mio Cyclo ™ 200, který jako nejnižší z řady startuje na velice zajímavé ceně 4 990 Kč. My jsme jí pro vás s velikým nadšením měsíc testovali a nyní vám přinášíme naší recenzi.
Mio Cyclo ™ 200 je dodávaná s předinstalovanými mapami OpenStreetMaps a další řadou zajímavých funkcí pro jízdu na kole zpestřujících.
Rozbalení a příprava
Po rozbalení navigace nečekejte obvykle zdlouhavé pročítání návodu a s tím související nelehké nastavení nebo komplikovanou montáž. Samotná navigace je velice snadno sestavitelná, ovladatelná a přehledná, tudíž splňuje požadavky úplného začátečníka.
Systém nám v prvním kroku nastavení nabídne druh jazyka, ve kterém bude dále pracovat. Vše si krok za krokem nastavíme, včetně založení našeho profilu. Během minuty je navigace připravená k použití. Podobně, tedy velice snadno a rychle, přiděláme držák na kolo. Díky dvěma plastovým stahovacím páskám je držák na pevno připevněn k řídítkám.
Navigace je stabilní a neobsahuje žádné části, u kterých by hrozilo ulomení či upadnutí. Vodotěsnost je samozřejmostí (IPX5).
Funkce? Opravdovým překvapením
Jsme velice překvapeni vedlejšími funkcemi navigace jako je
Surprise Me™, Důležitá místa pro cyklisty (POI)
nebo
Kde jsem
. Nejvíce nás bavila funkce Surprise Me™, která nám náhodně vybere „jako překvapení“ tři druhy tras za předpokladu, že si kritéria (čas nebo kilometry) určíme sami. Trasu si vybereme podle nabízených možností a náročnosti trasy. Nevšedním zpestřením je i funkce
i POI
, jenž nás dovede k nejbližší restauraci, cyklistickému obchodu nebo k policejnímu či zdravotnickému středisku.
V přístroji si snadno vyhodnotíte i data z jízdy a pokud by pro vás tento souhrn nebyl detailní, je zde možnost připojení navigace k počítači, kde lze informací získat daleko více, včetně sdílení dat na sociální sítě.
Ovládání a možnosti
Správu navigace najdete v hlavním menu, není třeba tápat. Tlačítka jsou úměrná velikosti prstů a i při technicky náročnější jízdě v terénu se nemusíte bát, že by jste nemohli navigaci ovládat a přístroj přenastavit. Zvukový signál při změně trasy vás bezpečně a včas několikrát upozorní, tudíž je téměř nemožné odbočku přehlédnou a následně přejet.
Na
„Přístrojové desce“
se vám automaticky zobrazují základní informace o rychlosti a průměrné rychlosti, ujeté vzdálenosti, čase, o počtu spálených kalorií, maximální rychlosti, přesné vzdálenosti další odbočky, poznatcích o nadmořské výšce a o datech hodnotících kvalitu jízdy. V panelu můžete též nahlížet do mapy a trasy jízdy, kterou je možné přibližovat, oddalovat a prohlížet jako na klasickém touch displeji.
Ikona
„Navigovat“
se stane zaručeně nejpoužívanější, jelikož nabízí to, co od navigace jako uživatel primárně očekáváme. Kromě možnosti nastavení základní adresy domova, je zde možnost volby trasy, kterou můžeme opět absolvovat, bodu zájmu (POI) nebo návrat na začátek naší trasy. Podobně využitelná je i fukce
„Trasy“.
V sekci
„Historie“
máme kompletní přehled našich jízd včetně podrobnějších dodatků. Mimo to se dozvíme konečné výsledky ze
„Základní desky“,
jako jsou zmapovaná trasa jízdy, graf rychlosti a nadmořská výška. Dokladem je i
„Celkový přehled“
, který si vyhodnotíme. Kromě celkového přehledu máme k dispozici i data den po dni, týdnu, měsíci nebo roce.
Součástí hlavního menu je i tlačítko „Surprise Me™“, kterou jsme popsali výše.
V
sekci
„Nastavení
“ přizpůsobujeme navigaci našim nárokům. Výhodou je možnost vytvoření různých profilů uživatelů, kteří si ji mohou nastavit dle individuálních požadavků. Nejedním překvapením pro nás byla volba nastavení
„Trasování“
podle typu terénů a dokonce pro tři druhy kol.
Shrnutí
Navigaci bychom zařadili do střední škály v porovnání s konkurenčními přístroji. Její předností je poměr mezi kvalitou a cenou. Za necelých 5 000 korun navigace nabízí kvalitní funkce a možnosti s jednoduchým uživatelským rozhraním, což podobné typy navigací v této cenové variantě neposkytují. Kladně hodnotíme výdrž baterie, jenž v plném nasazení vydrží déle jak 10 hodin. Co se týče velikosti displeje -
3,5“, ten je přehledný a jeho grafika odpovídá cenové relaci, do které spadá
. Obsah displeje je čitelný jak na přímém slunci, tak při samotné jízdě.
Model
Mio Cyclo ™ 200
se prodává pouze v jedné barevné variantě a to tmavě šedé metalíze.
Mio Cyclo ™ 200 jsme testovali necelý měsíc a kromě její vyšší hmotnosti (146 g) jí nemáme co vytknout a vřele jí můžeme doporučit všem nadšeným amatérským i profesionálním jezdcům.
---
Kompletní informace o navigaci naleznete na
internetových stránkách Mio
.
Seznam prodejců cyklonavigací naleznete
zde
.
Sdílejte tento článek na:
Používáním tohoto webu souhlasíte s využitím souborů cookies pro marketingové účely.
Více informací
beru na vědomí
Reklama
►
Reklama
►
Reklama
►
Reklama
►
Aktuální novinky a videa
Vuelta 2025 - Výsledky 4. etapy
26.08.2025
| Kategorie: silniční
Britský cyklista Ben Turner zaskočil všechny elitní sprintery a senzačně vyhrál 4. etapu Vuelty a España.
AKCE TÝDNE: Nejvýhodnější týdenní nabídky (25. 8. - 31. 8. 2025)
25.08.2025
| Kategorie: ostatní, akce týdne
Připravili jsme pro vás přehled nejlepších slevových akcí, které tento týden cyklistika nabízí!
David Gaudu překvapil na Vueltě a v cíli obral Pedersena o vítězství
25.08.2025
| Kategorie: silniční
Třetí etapa Vuelty z italského San Maurizio Canavese do Ceres přinesla nečekané drama.
Vuelta 2025 - Výsledky 3. etapy
25.08.2025
| Kategorie: silniční
Stáj Visma-Lease a Bike vykradena na Vueltě. Tým přišel o většinu kol
25.08.2025
| Kategorie: silniční
Nizozemský tým Visma-Lease a Bike přišel po noční krádeži o téměř všechna závodní kola Cervélo.
Jonas Vingegaard po pádu slaví vítězství ve druhé etapě Vuelty
24.08.2025
| Kategorie: silniční
Dramatická druhá etapa Vuelty nabídla nejen déšť a pády, ale také napínavý finiš do stoupání v Limone Piemonte.
Vuelta 2025 - Výsledky 2. etapy
24.08.2025
| Kategorie: silniční
Mladý talent Iván Meléndez Luque zahynul při závodě ve Španělsku
24.08.2025
| Kategorie: silniční
Mladý španělský jezdec Iván Meléndez Luque z týmu Tenerife-Cabberty podlehl vážným zraněním po hromadném pádu
Vuelta odstartovala v Itálii, Philipsen bere vítězství i červený dres
23.08.2025
| Kategorie: silniční
Jasper Philipsen odstartoval jubilejní 80. ročník Vuelty ve velkém stylu.
Vuelta 2025 - Výsledky 1. etapy
23.08.2025
| Kategorie: silniční
» více
novinek
a
videí
Úvod
Novinky
MTB
Silniční
Dráhová
Cyklokros
Ostatní
Video
Cyklokros
Dráhová
MTB
Silniční
Ostatní
Fotogalerie
Trénink
Výživa
Soutěže
Kalendář
Partneři
Kontakty
Přihlášený uživatel:
Nejste přihlášen(a).
přihlásit
registrovat