Test: Mio Cyclo ™ 200

Test: Mio Cyclo ™ 200

Datum vydání: 23.09.2015

Značka Mio koncem léta přivítala v řadě cyklistických navigací Cyklo nový kousek s názvem Mio Cyclo ™ 200, který jako nejnižší z řady startuje na velice zajímavé ceně 4 990 Kč. My jsme jí pro vás s velikým nadšením měsíc testovali a nyní vám přinášíme naší recenzi. 

Mio Cyclo ™ 200 je dodávaná s předinstalovanými mapami OpenStreetMaps a další řadou zajímavých funkcí pro jízdu na kole zpestřujících.

Rozbalení a příprava

Po rozbalení navigace nečekejte obvykle zdlouhavé pročítání návodu a s tím související nelehké nastavení nebo komplikovanou montáž. Samotná navigace je velice snadno sestavitelná, ovladatelná a přehledná, tudíž splňuje požadavky úplného začátečníka.

Systém nám v prvním kroku nastavení nabídne druh jazyka, ve kterém bude dále pracovat. Vše si krok za krokem nastavíme, včetně založení našeho profilu. Během minuty je navigace připravená k použití. Podobně, tedy velice snadno a rychle, přiděláme držák na kolo. Díky dvěma plastovým stahovacím páskám je držák na pevno připevněn k řídítkám.

Navigace je stabilní a neobsahuje žádné části, u kterých by hrozilo ulomení či upadnutí. Vodotěsnost je samozřejmostí (IPX5).  
 

Funkce? Opravdovým překvapením

Jsme velice překvapeni vedlejšími funkcemi navigace jako je Surprise Me™, Důležitá místa pro cyklisty (POI) nebo Kde jsem. Nejvíce nás bavila funkce Surprise Me™, která nám náhodně vybere „jako překvapení“ tři druhy tras za předpokladu, že si kritéria (čas nebo kilometry) určíme sami. Trasu si vybereme podle nabízených možností a náročnosti trasy. Nevšedním zpestřením je i funkce i POI, jenž nás dovede k nejbližší restauraci, cyklistickému obchodu nebo k policejnímu či zdravotnickému středisku.

V přístroji si snadno vyhodnotíte i data z jízdy a pokud by pro vás tento souhrn nebyl detailní, je zde možnost připojení navigace k počítači, kde lze informací získat daleko více, včetně sdílení dat na sociální sítě.
 

Ovládání a možnosti

Správu navigace najdete v hlavním menu, není třeba tápat. Tlačítka jsou úměrná velikosti prstů a i při technicky náročnější jízdě v terénu se nemusíte bát, že by jste nemohli navigaci ovládat a přístroj přenastavit. Zvukový signál při změně trasy vás bezpečně a včas několikrát upozorní, tudíž je téměř nemožné odbočku přehlédnou a následně přejet.

Na „Přístrojové desce“ se vám automaticky zobrazují základní informace o rychlosti a průměrné rychlosti, ujeté vzdálenosti, čase, o počtu spálených kalorií, maximální rychlosti, přesné vzdálenosti další odbočky, poznatcích o nadmořské výšce a o datech hodnotících kvalitu jízdy. V panelu můžete též nahlížet do mapy a trasy jízdy, kterou je možné přibližovat, oddalovat a prohlížet jako na klasickém touch displeji.

Ikona „Navigovat“ se stane zaručeně nejpoužívanější, jelikož nabízí to, co od navigace jako uživatel primárně očekáváme. Kromě možnosti nastavení základní adresy domova, je zde možnost volby trasy, kterou můžeme opět absolvovat, bodu zájmu (POI) nebo návrat na začátek naší trasy. Podobně využitelná je i fukce „Trasy“.

V sekci „Historie“ máme kompletní přehled našich jízd včetně podrobnějších dodatků. Mimo to se dozvíme konečné výsledky ze „Základní desky“, jako jsou zmapovaná trasa jízdy, graf rychlosti a nadmořská výška. Dokladem je i „Celkový přehled“, který si vyhodnotíme. Kromě celkového přehledu máme k dispozici i data den po dni, týdnu, měsíci nebo roce.

Součástí hlavního menu je i tlačítko „Surprise Me™“, kterou jsme popsali výše.

V sekci „Nastavení“ přizpůsobujeme navigaci našim nárokům. Výhodou je možnost vytvoření různých profilů uživatelů, kteří si ji mohou nastavit dle individuálních požadavků. Nejedním překvapením pro nás byla volba nastavení „Trasování“ podle typu terénů a dokonce pro tři druhy kol.
 

Shrnutí

Navigaci bychom zařadili do střední škály v porovnání s konkurenčními přístroji. Její předností je poměr mezi kvalitou a cenou. Za necelých 5 000 korun navigace nabízí kvalitní funkce a možnosti s jednoduchým uživatelským rozhraním, což podobné typy navigací v této cenové variantě neposkytují. Kladně hodnotíme výdrž baterie, jenž v plném nasazení vydrží déle jak 10 hodin. Co se týče velikosti displeje - 
3,5“, ten je přehledný a jeho grafika odpovídá cenové relaci, do které spadá. Obsah displeje je čitelný jak na přímém slunci, tak při samotné jízdě.

Model Mio Cyclo ™ 200 se prodává pouze v jedné barevné variantě a to tmavě šedé metalíze. 

Mio Cyclo ™ 200 jsme testovali necelý měsíc a kromě její vyšší hmotnosti (146 g) jí nemáme co vytknout a vřele jí můžeme doporučit všem nadšeným amatérským i profesionálním jezdcům.

---

Kompletní informace o navigaci naleznete na internetových stránkách Mio.

Seznam prodejců cyklonavigací naleznete zde.



Používáním tohoto webu souhlasíte s využitím souborů cookies pro marketingové účely.Více informací
beru na vědomí
Reklama ► 

Reklama ► 
Reklama ► 


Reklama 


Aktuální novinky a videa

Izrael chce hostit Grand Départ Tour de France. „Všechno je možné,“ říká šéfka svazu
30.10.2025 | Kategorie: silniční
Prezidentka izraelské cyklistické federace Dafna Lang uvedla, že země je připravena přivítat největší cyklistický závod světa.
Budoucnost veletrhu Eurobike je nejistá. Dva klíčoví partneři se stahují
30.10.2025 | Kategorie: ostatní
Největší světový cyklistický veletrh Eurobike čelí zásadní krizi.
AKCE TÝDNE: Nejvýhodnější týdenní nabídky (27. 10. - 02. 11. 2025)
26.10.2025 | Kategorie: ostatní, akce týdne
Připravili jsme pro vás přehled nejlepších slevových akcí, které tento týden cyklistika nabízí!
Češi září na MS na dráze: Peterka sedmý, Ševčíková devátá v omniu
25.10.2025 | Kategorie: silniční

Čeští dráhoví reprezentanti předvádějí na mistrovství světa v Santiago de Chile velmi solidní formu.

Tour de France 2026 odhalena, odstartuje v Barceloně a vyvrcholí v Alpách
23.10.2025 | Kategorie: silniční
Organizátoři představili trasu Tour de France 2026.
Vimperský cyklokros TBC série startuje 1. listopadu
23.10.2025 | Kategorie: cyklokros
Zveme vás na pátý závod TBC série 2025, cyklokros ve Vimperku v areálu Vodník, kde bude partnerem závodu opět CYKLOŠVEC, Galaxy bike, Cyklostar a Progress sportswear.
Strava stáhla žalobu proti Garminu tři týdny po jejím podání. Co bude dál?
22.10.2025 | Kategorie: ostatní
Pouhých 21 dní po zahájení právního sporu Strava překvapivě stáhla svou žalobu na Garmin kvůli údajnému porušení patentů.
Ketony a cyklistika: zázračné palivo, nebo slepá ulička?
21.10.2025 | Kategorie: ostatní

Vyplatí se jim věřit, nebo jde jen o předražený trend?

Tadej Pogačar prozradil, proč dokázal vítězit osm měsíců v roce
21.10.2025 | Kategorie: silniční
Dvacet vítězství v sezoně, tři monumenty, další triumf na Tour de France a výkonnost bez výrazného propadu od února do října.
Amálie Gottwaldová, nová posila týmu Nutrend Specialized SKR Racing
20.10.2025 | Kategorie: MTB
Úspěšná juniorská reprezentantka na horských kolech i v cyklokrosu, Amálie Gottwaldová posiluje sestavu týmu Nutrend Specialized SKR Racing.
» více novinek a videí