Test: Mio Cyclo ™ 200

Test: Mio Cyclo ™ 200

Datum vydání: 23.09.2015

Značka Mio koncem léta přivítala v řadě cyklistických navigací Cyklo nový kousek s názvem Mio Cyclo ™ 200, který jako nejnižší z řady startuje na velice zajímavé ceně 4 990 Kč. My jsme jí pro vás s velikým nadšením měsíc testovali a nyní vám přinášíme naší recenzi. 

Mio Cyclo ™ 200 je dodávaná s předinstalovanými mapami OpenStreetMaps a další řadou zajímavých funkcí pro jízdu na kole zpestřujících.

Rozbalení a příprava

Po rozbalení navigace nečekejte obvykle zdlouhavé pročítání návodu a s tím související nelehké nastavení nebo komplikovanou montáž. Samotná navigace je velice snadno sestavitelná, ovladatelná a přehledná, tudíž splňuje požadavky úplného začátečníka.

Systém nám v prvním kroku nastavení nabídne druh jazyka, ve kterém bude dále pracovat. Vše si krok za krokem nastavíme, včetně založení našeho profilu. Během minuty je navigace připravená k použití. Podobně, tedy velice snadno a rychle, přiděláme držák na kolo. Díky dvěma plastovým stahovacím páskám je držák na pevno připevněn k řídítkám.

Navigace je stabilní a neobsahuje žádné části, u kterých by hrozilo ulomení či upadnutí. Vodotěsnost je samozřejmostí (IPX5).  
 

Funkce? Opravdovým překvapením

Jsme velice překvapeni vedlejšími funkcemi navigace jako je Surprise Me™, Důležitá místa pro cyklisty (POI) nebo Kde jsem. Nejvíce nás bavila funkce Surprise Me™, která nám náhodně vybere „jako překvapení“ tři druhy tras za předpokladu, že si kritéria (čas nebo kilometry) určíme sami. Trasu si vybereme podle nabízených možností a náročnosti trasy. Nevšedním zpestřením je i funkce i POI, jenž nás dovede k nejbližší restauraci, cyklistickému obchodu nebo k policejnímu či zdravotnickému středisku.

V přístroji si snadno vyhodnotíte i data z jízdy a pokud by pro vás tento souhrn nebyl detailní, je zde možnost připojení navigace k počítači, kde lze informací získat daleko více, včetně sdílení dat na sociální sítě.
 

Ovládání a možnosti

Správu navigace najdete v hlavním menu, není třeba tápat. Tlačítka jsou úměrná velikosti prstů a i při technicky náročnější jízdě v terénu se nemusíte bát, že by jste nemohli navigaci ovládat a přístroj přenastavit. Zvukový signál při změně trasy vás bezpečně a včas několikrát upozorní, tudíž je téměř nemožné odbočku přehlédnou a následně přejet.

Na „Přístrojové desce“ se vám automaticky zobrazují základní informace o rychlosti a průměrné rychlosti, ujeté vzdálenosti, čase, o počtu spálených kalorií, maximální rychlosti, přesné vzdálenosti další odbočky, poznatcích o nadmořské výšce a o datech hodnotících kvalitu jízdy. V panelu můžete též nahlížet do mapy a trasy jízdy, kterou je možné přibližovat, oddalovat a prohlížet jako na klasickém touch displeji.

Ikona „Navigovat“ se stane zaručeně nejpoužívanější, jelikož nabízí to, co od navigace jako uživatel primárně očekáváme. Kromě možnosti nastavení základní adresy domova, je zde možnost volby trasy, kterou můžeme opět absolvovat, bodu zájmu (POI) nebo návrat na začátek naší trasy. Podobně využitelná je i fukce „Trasy“.

V sekci „Historie“ máme kompletní přehled našich jízd včetně podrobnějších dodatků. Mimo to se dozvíme konečné výsledky ze „Základní desky“, jako jsou zmapovaná trasa jízdy, graf rychlosti a nadmořská výška. Dokladem je i „Celkový přehled“, který si vyhodnotíme. Kromě celkového přehledu máme k dispozici i data den po dni, týdnu, měsíci nebo roce.

Součástí hlavního menu je i tlačítko „Surprise Me™“, kterou jsme popsali výše.

V sekci „Nastavení“ přizpůsobujeme navigaci našim nárokům. Výhodou je možnost vytvoření různých profilů uživatelů, kteří si ji mohou nastavit dle individuálních požadavků. Nejedním překvapením pro nás byla volba nastavení „Trasování“ podle typu terénů a dokonce pro tři druhy kol.
 

Shrnutí

Navigaci bychom zařadili do střední škály v porovnání s konkurenčními přístroji. Její předností je poměr mezi kvalitou a cenou. Za necelých 5 000 korun navigace nabízí kvalitní funkce a možnosti s jednoduchým uživatelským rozhraním, což podobné typy navigací v této cenové variantě neposkytují. Kladně hodnotíme výdrž baterie, jenž v plném nasazení vydrží déle jak 10 hodin. Co se týče velikosti displeje - 
3,5“, ten je přehledný a jeho grafika odpovídá cenové relaci, do které spadá. Obsah displeje je čitelný jak na přímém slunci, tak při samotné jízdě.

Model Mio Cyclo ™ 200 se prodává pouze v jedné barevné variantě a to tmavě šedé metalíze. 

Mio Cyclo ™ 200 jsme testovali necelý měsíc a kromě její vyšší hmotnosti (146 g) jí nemáme co vytknout a vřele jí můžeme doporučit všem nadšeným amatérským i profesionálním jezdcům.

---

Kompletní informace o navigaci naleznete na internetových stránkách Mio.

Seznam prodejců cyklonavigací naleznete zde.



Používáním tohoto webu souhlasíte s využitím souborů cookies pro marketingové účely.Více informací
beru na vědomí
Reklama ► 



Reklama 

Reklama 


Reklama 


Aktuální novinky a videa

Peter Sagan jel svůj poslední závod, vybojoval stříbrnou medaili na mistrovství Slovenska MTB
24.07.2024 | Kategorie: MTB

Peter Sagan na Slovenském mistrovství horských kol v Košicích obsadil druhé místo. Tento výsledek pravděpodobně znamenal jeho poslední profesionální závod. 

 
Sokolovská 24 MTB: 6. ročník – Mistrovství ČR na 24 hodin MTB
24.07.2024 | Kategorie: MTB, ostatní
Již po šesté se uskuteční oblíbený vytrvalostní závod Sokolovská 24 MTB.
Výsledky: MČR XCO Harrachov
20.07.2024 | Kategorie: MTB
Kompletní výsledková listina z MČR v Harrachově.
Giant představil nejnovější generaci svých gravel kol
18.07.2024 | Kategorie: MTB, cyklokros
Nová řada gravel kol je vybavena vnitřním vedením kabelů a integrovaným úložným prostorem pro vyšší rychlost a všestrannost.
Perfektní sportovní doplněk – prémiové samolepky na kolo
16.07.2024 | Kategorie: Komerční sdělení

Vítejte ve světě, kde váš cyklistický zážitek právě dostal novou dimenzi. StickersMakers vyrábí prémiové samolepky určené pro amatérské i profesionální sportovce.

» více novinek a videí