Stevens Jura ES 2018 - Nekompromisní vládce trailů

Stevens Jura ES 2018 - Nekompromisní vládce trailů

Datum vydání: 23.05.2018

Celoodpružené stroje Jura jsou pro značku Stevens významnou modelovou řadou, podobně jako například známé cyklokrosy. Je to kategorie, která boří mýty a vyhrává v nejtěžších závodech.

Vyšlechtěný stroj Stevens Jura Carbon Team na elektronickém XTRku si vede výborně nejen ve Světovém poháru. Hliníkové ES je jeho trochu skromnější bratr, který jinak oplývá stejnými výhodami shodného systému pružení. Mimořádné jízdní vlastnosti modelové řady Jura by mohl potvrdit například mistr světa v cyklokrosu Mathieu van der Poel a další světoznámí jezdci, kteří dokázali s Jurou vystoupat až na stupně vítězů těch nejvýznamnějších MTB závodů Světového poháru.
 
Nabídka těchto maratonských raket čítá pouhých šest modelů, kdy žádný není vyloženým outsiderem, záleží,  zda dáváme přednost karbonovému rámu, či hliníku, nebo která komponentová sada je pro nás nejvhodnější atd. Na těchto fullech bychom marně hledali druhořadé komponenty, začíná se na Deore a končí XTR, pružení je výhradně od Foxu , kola značky DT Swiss.  Jelikož má Jura zdvihy 120mm, tak je označován jako maratonský i trailbike zároveň, závodní karbony jsou laděny spíše do xc, levnější hliníky zase do trailu, nechybí např. teleskopická sedlovka.  Tu mají dva nejníže postavení zástupci Jura a Jura ES.
 

 
Platforma rámu Jura má společný čtyř čepový systém odpružení, které poskytuje na obou jednotkách 120mm zdvihu. Stevens označuje Juru jako maraton/ trail bike, tomu odpovídá i charakteristika zadního odpružení, které je odladěno tak, aby systém pracoval efektivně v plném rozsahu. Kolo je tak vynikající i při zdolávání těžkého terénu do kopce. Stejně tak dobré je i ve sjezdu. Krom vyladěného odpružení zde hraje rozhodující roli především výborně navržená geometrie rámu.
 

 
Model Jura ES je postaven na třikrát zeslabovaném hliníkové slitině řady 7005. Nechybí charakteristické rysy pro tuto řadu jako například dvakrát zalomená spodní rámová trubka, tedy na obou koncích, která nahoře navazuje na kónické hlavové složení. U hlavy je rám mohutně zesílen. Robustní je také oblast kolem klik, kde najdeme střed typu pressfit. Typická pro Juru je taktéž prohnutá sedlová trubka, velký prostor v rámu i pro větší plášť a pro současnou Juru je typický i přesmykač side swing. Hlavní čep se nachází u zadní stavby nad středovou spojkou, zadní je hned u náboje. Pevné osy na obou kolech jsou samozřejmostí
Veškerá kabeláž je integrovaná v rámu, takže venku vidíme jen bowdeny ovládání pružících jednotek. Zajímavým detailem gumová ochrana řetězu na zadní stavbě zajištěna dvěma šrouby, zajímavý funkční a zároveň designový prvek.
 
 
Rám je postaven především na jízdní komfort a samozřejmě i výkon, dobře se vám bude s bikem pracovat jak v technických stoupáních, tak i v těžkých sjezdech. Maratonská geometrie s položeným hlavovým úhlem  68,5 °  a strmějším sedlovým 73,8 °  je přesně to, co potřebujeme pro celodenní toulání po horách. Úhly jsou vyjmuty z tabulky pro výšku rámu 18“.


 
Odpružená vidlice byla dodána značkou Fox, typ 32 Float Performance. Zdvih má 120mm. Jedná se o standardní model 2018 s tlumením GRIP a vzduchovým pružením Float NA2. Vidlice má pevnou patnácti milimetrovou boostovou osu. Tlumič Fox Float DPS Performance využívá taktéž zdvih 120mm.  DPS je nový systém dvojitého pístu s možností nastavení nízko rychlostní komprese ve třech polohách přímo za jízdy (otevřené/střední/tvrdé).

Díky novému dvojitému pístku je lockout tvrdý a není to na úkor citlivosti  v otevřeném stavu. Zcela nová je i vzduchová komora EVOL s větším objemem. Lépe redukuje sílu potřebnou k odtrhu tlumiče z klidové polohy a přidává citlivost na malé nerovnosti. Progresivitu chodu lze doladit individuálně  vnitřními vymezovacími podložkami. Obě pružící jednotky od Foxe mají ovládající páčku umístěnou na řídítkách. Stejně tak lze ovládat z řídítek teleskopickou sedlovku Kind Shock.


 
Stevens Jura ES patří do vyšší kategorie také celkovým osazením. Byla zvolena kompletní sada Shimano XT s řazením 2x11. Kliky obsahují dvoupřevodník 36/26, kazeta disponuje 11ti pastorky v rozsahu 11-40.
Zapletená kola DT Swiss M1700 Spline Two jsou novinkou této kultovní švýcarské značky. Primárně jsou určeny pro all mountain, takže jsou mimořádně tuhá. Nová verze má mnohem tužší výplet díky jinak uchyceným drátům v přírubě.  Tento nový náboj nese označení Spline. Obě kola mají třikrát křížený výplet s dráty DT Competition. Dají se použít jak klasicky, tak i bezdušově.
 
Stevens Jura ES je stejně, jako ostatní produkce této značky, věrný koncepci dvojího použití velikosti kol. Každý vybraný model je tak nabízen jako 29 i 27.5“ ovšem vzhledem k velikostem rámu. V tomto případě je to pro 27.5“ pouze výška 16“. Ostatní velikosti, 18/20/22“ již je Jura ES v provedení 29. Pokud vezmeme v úvahu cenu rámu, odpružení, komponentové sady a zapletených kol, je výsledná cena u toho modelu velmi dobrá. Hmotnost je 13,3 kg.
 
Maloobchodní cena je stanovena na 80 990 Kč, více informací na www.cyklosvec.cz.


Používáním tohoto webu souhlasíte s využitím souborů cookies pro marketingové účely.Více informací
beru na vědomí
Reklama ► 

Reklama ► 

Reklama 



Reklama ► 


Reklama 


Reklama ► 



Aktuální novinky a videa

Tour of Norway zrušena kvůli výpadku státní podpory. Organizátoři věří v návrat
12.12.2025 | Kategorie: silniční
Etapový závod Tour of Norway se v roce 2026 neuskuteční.
Elkov Kasper půjde do nové sezony pod novým názvem Kasper Crypto4Me
11.12.2025 | Kategorie: silniční
Cyklistický tým Elkov Kasper se před sezonou 2026 představuje v nové podobě a oznamuje zásadní změny, které mají posunout celé zázemí i sportovní ambice ještě dál.
Revoluce v MTB: SRAM vyvíjí zcela bezdrátový brzdový systém
10.12.2025 | Kategorie: MTB
Společnost SRAM pracuje na plně bezdrátovém brzdovém systému, který zcela odstraní kabely z kokpitu a jednotku schová do rámu.
Van der Poel jen těsně unikl pádu během neplánovaného sprintu s amatérem ve Španělsku
07.12.2025 | Kategorie: silniční
Francouzský amatér Anatole Leboucher zažil trénink, na který rozhodně nezapomene.
Alpecin-Deceuninck získává nového titulárního partnera. Tým se mění na Alpecin-Premier Tech
06.12.2025 | Kategorie: silniční
Kanadská společnost Premier Tech se stává druhým titulárním sponzorem.
Red Bull-Bora-Hansgrohe uzavírá soupisku pro rok 2026. Posledním podpisem je Arne Marit
05.12.2025 | Kategorie: silniční
Tým Red Bull-Bora-Hansgrohe finalizoval soupisku pro sezónu 2026 a jako posledního nového jezdce přivádí šestadvacetiletého Arneho Marita.
Česko je cycling paradise, říká Štybar. Kde ztrácíme mladé talenty?
03.12.2025 | Kategorie: silniční
Zdeněk Štybar v podcastu Přes Příkop otevřeně promluvil o budoucnosti české cyklistiky.
Vítězové ŠKODA Pražského MTB poháru 2025 převzali unikátní poháry
30.11.2025 | Kategorie: MTB
Nejlepší závodnice a závodníci celkového pořadí ŠKODA Pražského MTB poháru 2025 převzali, v již tradičně zcela zaplněném sále Lidového domu Kbely, unikátní poháry s pražskou dlažební kostkou.
MS v cyklistice v Abú Zabí může změnit umělý kopec. Pořadatelé chystají až 11% stoupání
28.11.2025 | Kategorie: silniční
Mistrovství světa v silniční cyklistice 2028 v Abú Zabí nakonec nemusí být rovinatou záležitostí, jak mnozí předpokládali.
Fotogalerie: Světový pohár v cyklokrosu Tábor 2025
26.11.2025 | Kategorie: cyklokros
Světový pohár v cyklokrosu očima Pavla Křikavy. Mrkněte na galerii plnou bláta, emocí a pořádný CX energie!
» více novinek a videí