Specialized Diverge 4 má přepracovanou geometrii a více prostoru pro pláště

Specialized Diverge 4 má přepracovanou geometrii a více prostoru pro pláště

Datum vydání: 11.09.2025



Specialized Diverge je mezi gravel koly pojmem. Už více než deset let formuje kategorii, která propojuje silniční rychlost s odolností horských kol. Čtvrtá generace pokračuje ve stejném duchu, ale přidává technologie, díky nimž má být jízda po štěrku i v náročném terénu pohodlnější a efektivnější než kdy dřív.

Na první pohled vypadá novinka podobně jako předchůdce, změn je ale hned několik – od progresivnější geometrie přes více prostoru pro pláště až po zbrusu nový úložný prostor v rámu.


Future Shock 3.0 – tlumení, které šetří energii

Jednou z největších novinek je třetí generace systému Future Shock. Tlumič ukrytý pod představcem přidává 20 mm hydraulicky tlumeného zdvihu a pomáhá žehlit nerovnosti, aniž by utrpěla kontrola nad kolem.

Podle testů dokáže snížit špičkové nárazy až o 53 % a ušetřit cyklistovi přibližně 11 wattů výkonu při jízdě po rozbité cestě. O pohodlí se stará i sedlovka Roval Terra, která se dokáže vychýlit až o 18 mm. Přitom váží méně než 200 gramů.


SWAT 4.0 – chytrý úložný prostor

Specialized navazuje na koncept integrovaného úložiště v rámu, tentokrát vylepšenou verzí SWAT 4.0. Nabízí o 5 % více prostoru než předchůdce a otvor je o 10 % širší. Do spodní rámové trubky se tak snadno vejde kompletní sada na opravu defektu, pumpička, gely i bunda.

Poprvé se úložný prostor objevil i u hliníkových rámů, kde je k dispozici verze SWAT 3.0. Diverge Alloy se tak stává prvním hliníkovým gravelem se skrytým vnitřním úložištěm.


Nová geometrie a více prostoru pro pláště

Čtvrtá generace přichází s prodlouženým reach, položenějším hlavovým úhlem a nižším středem. Díky tomu je kolo stabilnější a jezdec má pocit, že sedí „v kole“, nikoliv nad ním.

Rám nyní pojme pláště až do šířky 50 mm (700C) a v případě potřeby i MTB pláště 29x2,2". To z Diverge dělá ještě univerzálnější stroj – připravený jak na rychlý gravel závod, tak na technické cesty mimo civilizaci.


Karbonová špička i dostupný hliník

Specialized nabízí Diverge 4 v široké škále modelů. Karbonová řada FACT 9r zahrnuje varianty od Sport až po Pro LTD, přičemž rám váží pouhých 1 150 g (velikost 56 cm). Nejlehčí kompletní model, Diverge Pro LTD, se zastavil na hranici 8,01 kg.

Hliníkový Diverge 4 Alloy pak kombinuje karbonovou vidlici FACT 9r, Future Shock 3.0 a SWAT úložiště – unikátní kombinaci v této cenové kategorii.


Modely a váhy

  • Diverge 4 Pro LTD – 8,01 kg

  • Diverge 4 Pro – 8,39 kg

  • Diverge 4 Expert – 8,90 kg

  • Diverge 4 Comp – 9,70 kg

  • Diverge 4 Sport – 9,95 kg

  • Diverge 4 Alloy Comp – 10,60 kg

  • Diverge 4 Alloy Sport – 10,74 kg

 

Ceny se pohybují od 58 990 Kč za hliníkový model Sport až po 205 990 Kč za špičkový karbonový model Pro LTD osazený sadou SRAM Red XPLR.


Univerzální gravel pro každého

Specialized Diverge 4 ukazuje, že gravel nemusí být kompromisem. Nová generace spojuje pohodlí, rychlost a všestrannost do jednoho balíčku. Díky kombinaci karbonových a hliníkových verzí si vybere jak závodník, tak dobrodruh plánující víkendový bikepacking.

„Nový Diverge 4 je nejuniverzálnější gravel, jaký jsme kdy vyrobili,“ říká hlavní inženýr Luc Callahan. A vše nasvědčuje tomu, že Specialized má opět zaděláno na bestseller.


 



Autor: Tým CykloRepublic
Foto: Specialized


Používáním tohoto webu souhlasíte s využitím souborů cookies pro marketingové účely.Více informací
beru na vědomí
Reklama ► 

Reklama ► 

Reklama 



Reklama ► 


Reklama 


Reklama ► 



Aktuální novinky a videa

Pogačar dává přednost monumentům před Tour. Cílí na San Remo a Roubaix
16.12.2025 | Kategorie: silniční
Slovinský cyklista Tadej Pogačar naznačil, že jeho priority pro nadcházející sezonu se částečně mění.
Tour of Norway zrušena kvůli výpadku státní podpory. Organizátoři věří v návrat
12.12.2025 | Kategorie: silniční
Etapový závod Tour of Norway se v roce 2026 neuskuteční.
Elkov Kasper půjde do nové sezony pod novým názvem Kasper Crypto4Me
11.12.2025 | Kategorie: silniční
Cyklistický tým Elkov Kasper se před sezonou 2026 představuje v nové podobě a oznamuje zásadní změny, které mají posunout celé zázemí i sportovní ambice ještě dál.
Revoluce v MTB: SRAM vyvíjí zcela bezdrátový brzdový systém
10.12.2025 | Kategorie: MTB
Společnost SRAM pracuje na plně bezdrátovém brzdovém systému, který zcela odstraní kabely z kokpitu a jednotku schová do rámu.
Van der Poel jen těsně unikl pádu během neplánovaného sprintu s amatérem ve Španělsku
07.12.2025 | Kategorie: silniční
Francouzský amatér Anatole Leboucher zažil trénink, na který rozhodně nezapomene.
Alpecin-Deceuninck získává nového titulárního partnera. Tým se mění na Alpecin-Premier Tech
06.12.2025 | Kategorie: silniční
Kanadská společnost Premier Tech se stává druhým titulárním sponzorem.
Red Bull-Bora-Hansgrohe uzavírá soupisku pro rok 2026. Posledním podpisem je Arne Marit
05.12.2025 | Kategorie: silniční
Tým Red Bull-Bora-Hansgrohe finalizoval soupisku pro sezónu 2026 a jako posledního nového jezdce přivádí šestadvacetiletého Arneho Marita.
Česko je cycling paradise, říká Štybar. Kde ztrácíme mladé talenty?
03.12.2025 | Kategorie: silniční
Zdeněk Štybar v podcastu Přes Příkop otevřeně promluvil o budoucnosti české cyklistiky.
Vítězové ŠKODA Pražského MTB poháru 2025 převzali unikátní poháry
30.11.2025 | Kategorie: MTB
Nejlepší závodnice a závodníci celkového pořadí ŠKODA Pražského MTB poháru 2025 převzali, v již tradičně zcela zaplněném sále Lidového domu Kbely, unikátní poháry s pražskou dlažební kostkou.
MS v cyklistice v Abú Zabí může změnit umělý kopec. Pořadatelé chystají až 11% stoupání
28.11.2025 | Kategorie: silniční
Mistrovství světa v silniční cyklistice 2028 v Abú Zabí nakonec nemusí být rovinatou záležitostí, jak mnozí předpokládali.
» více novinek a videí