Silniční šampionát bude hvězdně obsazen!

Datum vydání: 20.05.2016

Jižní Morava zažije v červnu jedinečnou událost s hvězdným obsazením, kterou nám může zbytek světa jen závidět! Společné Mistrovství České a Slovenské republiky v cyklistice odstartuje ve čtvrtek 23. června časovkou v Hodoníně.  V sobotu 25. června se šampionát přesune do Kyjova na tradiční okruh v délce bezmála 21 kilometrů, který mají mnozí závodníci a diváci v paměti ze šampionátu z roku 2010.

Nejsledovanější silniční závod kategorie mužů a mužů do 23 let, se nakonec pojede společně v neděli 26. června. Závodníci se musí poprat s celkovým převýšením přes 3200 metrů na 185 kilometrech. Netradičně bude start v brzkých ranních hodinách a to již v 8:15. Jelikož se jedná o nominaci na OH v Riu, můžeme se těšit na hvězdnou účast celé české cyklistické špičky a k tomu úřadujícího mistra světa Petera Sagana! Bude to jedinečná příležitost vidět Petera na území České republiky, který si zatím žádný šampionát nenechal ujít. Takové obsazení nám může zbytek světa jen závidět.

V sobotu budou o titul bojovat junioři, juniorky a ženy.

V nejtěžší pasáži okruhu v tzv. Strážovském kopci (Babí lom) bude pro diváky připravena fanzóna s velkoplošnou obrazovkou a bohatým občerstvením. Další fanzóna s velkoplošnou obrazovkou bude v prostoru startu a cíle v Kyjově na Masarykově náměstí.

Čeští závodníci budou bojovat nejen o tituly, ale také o místa na letních OH v Riu. V časovce bude titul obhajovat domácí Jan Bárta. Jeho největšími soupeři by měli být Zdeněk Štybar, Petr Vakoč, případně Leopold König, který po zdravotních problémech opět trénuje. Slovenský mistrovský titul bude obhajovat úřadující mistr světa v silničním závodě Peter Sagan. V kategorii žen se o dres popere obhájkyně titulu Martina Sáblíková.

Program časovky, 23. 6. 2016:

9:30 Juniorky - 16 km
cca 10:10 Junioři + ženy - 24 km
15:30 Muži - 50 km

Trasa:

Start – Hodonín Masarykovo náměstí z boční ulice. Po ul. Národní třída směrem k ul. Velkomoravská, otočka před křižovatkou, průjezd kolem Radnice, doprava na ul. Anenská. Doleva ul. Bratislavská.  Dále směrem na Slovensko. Holíč – kruhový objezd, doprava ul. Hodonínská, doleva ul. Školní, doprava ul. Bemolákova. (otočka juniorky – křižovatka ul. Bratislavská/Svatojánská).  Dále směr Petrova Ves, odbočka doleva Radimov, (na křižovatce otočka Junioři a ženy)  Štefanov, Letničie – otočka muži a U23. Cíl – Hodonín ul. Národní třída před radnicí.

Program silničního závodu:

Sobota:

14:00 Junioři, 6 okruhů - 123,6 km
14:05 Ženy, 5 okruhů - 103 km

Neděle:
Muži a U23, 9 okruhů 185,4 km

Trasa:

Start – Kyjov Masarykovo náměstí, dále po ul. Svatoborská na silnici č. 54 směr Strážovice.  Zhruba po 4 kilometrech začíná stoupání dlouhé 1,5 km s převýšením 100 metrů na Strážovský kopec. Následuje nejprve dlouhé mírné klesání, které střídá prudký sjezd a zatáčka doprava na Věteřov. Po jednom kilometru začíná 2,4 km dlouhé stoupání s převýšením 150 metrů přes obec Věteřov.  Dále sjezd do Sobůlek a mírné klesání do Kyjova.  Zhruba 2 km před cílem je mírné stoupání kolem kyjovské nemocnice. Následuje zatáčka doleva na ul. Riegrova, doleva ul. Svatoborská, doprava ul. Čelakovského, kde boudou mít cyklisté v posledním kole 1 kilometr do cíle.  Následuje odbočka doprava a hned doleva na ul. Žižkova, dále doprava na ul. Dobrovské, doprava na ul. Komenského třída, kde začínají kostky. V posledních 200 metrech vjedou cyklisté na Masarykovo náměstí. Následuje zatáčka doprava a cílová rovinka dlouhá 150 metrů. Bude se tedy projíždět v každém okruhu městem Kyjov.

Prosíme fanoušky, aby sledovali web šampionátu - mcrsr2016.ckdacomkyjov.cz, kde již teď najdou informace o dopravním omezení.

Zdroj: TZ pořadatelé - CK Dacom Pharma Kyjov

Používáním tohoto webu souhlasíte s využitím souborů cookies pro marketingové účely.Více informací
beru na vědomí
Reklama ►

Reklama

Aktuální novinky a videa

Světový pohár horských kol na Vysočině spustil nový web i přihlášky do doprovodných závodů
19.04.2024 | Kategorie: MTB
Světový pohár horských kol v Novém Městě na Moravě odstartuje již 24. 5. 2024!
Když vozík, tak jednokolka – proč se vyplatí na ně přesedlat
18.04.2024 | Kategorie: ostatní
Táhnout za sebou na kole vozík nemusí být otrava. Pravda, když se řekne cyklovozík, každému hned naskočí obrázek neforemné dvoukolové boudy s praporkem, která ztěžuje předjíždění na už tak úzkých a vybombardovaných okrskách.
Zahájení cykloturistické sezóny s Harmony a CykloŠvec v Písku
Zveme vás na ZAHÁJENÍ CYKLOTURISTICKÉ SEZÓNY v Písku v sobotu 20. 4. 2024.
Yeti SB165 2024 nově v mullet konfiguraci
17.04.2024 | Kategorie: MTB
Yeti SB165 2024 je nejnovější přírůstek do rodiny horských kol Yeti, který přináší několik inovací a vylepšení. Toto kolo je určeno pro náročné terény a bike parky a je navrženo tak, aby poskytovalo vynikající jízdní vlastnosti a vysoký výkon.
První Prima CUP přilákal téměř tisíc závodníků
Závodem Decathlon Hradec Králové odstartoval v sobotu 13. dubna desetidílný seriál horských kol Prima CUP.