Stevens IZOARD PRO 2020 - Návod na pro-karbon za „padesát-sedm“

Stevens IZOARD PRO 2020 - Návod na pro-karbon za „padesát-sedm“

Datum vydání: 18.06.2020

Zakázkové stavby v dnešní době jen tak někdo nenabízí. A mezi většími výrobci to platí dvojnásob. Německý Stevens je v tomto ohledu malým unikátem.


Když si chcete pořídit opravdu nekompromisní, nejdražšími komponenty nastrojenou silnici od výrobce z Hamburku, zavítáte právě do „custom“ programu. Ale co když toužíte po nejlepší hotovce? Potom má Stevens odpověď ve jménu Izoard – top karbonovém modelu, pojmenovaném po legendárním průsmyku.
 

 

Otisknout na svůj model jméno, odkazující na stoupání průsmykem Col d'Izoard, ležící v nadmořské výšce 2 360 metrů nad mořem, to chce odvahu. Místo, které vytvořilo dramatické pozadí v několika ročnících Tour de France má v sobě něco nadpřirozeného. Může na průsmyk a události odkazovat kolo, startující již na částce 52 tisíc? To zkusíme zjistit právě dnes, s prostřední variantou Izoardu 2020 – tedy té s přídavkem Pro. Za ní si majitel připlatí pouze 5 000 Kč. Karbonový základ „SL Fiber“ je totožný a není tomu jinak ani u vrcholného Izoard Pro Disc. Jak tedy dnešní představovaná silnice napovídá, jde o klasiku klasik – tedy o verzi s ráfkovými brzdami - jedinou, mezi letošními Izoardy. Stoupence čelistí může navíc hřát, že jejich kolo je tím nejlehčím z nabídky – 7,6 kg vs. 8,0 kg u Izoardu Pro Disc.
 

 

Oku na první pohled neunikne hned několik doslova mohutných částí rámu. Mluvíme především o objemném středovém pouzdru, na jehož rozměr zdatně navazuje neméně štědrá spodní rámovka. Ostatně ani hlavová trubka není subtilní. Nejeden by si mohl myslet, že není kónická. Až detailní pohled na lehké zúžení přímo u horní části, kde vyčnívá hlavové složení, prozradí, jaká je pravda. Kónická (tapered) nakonec není jen hlavovka. Stevens konstrukční řešení zavádí na několika svých modelech též ve spodní části sedlové trubky. Když kužel hlavy pracuje pro pevnost, v případě sedlovky pro zvýšení komfortu. Spojení s uhlíkovým vláknem obojí pouze podpoří. A že je ze stejného materiálu i vidlice, zakončená patkami pro klasickou 9 mm osu, nikoho nepřekvapí.
 

 

Na lehce konzervativní vlně ráfkových brzd ještě chvíli zůstaňme. Snahou vybočovat se nesnaží ani geometrie. Sklon hlavové trubky u nejmenší rámové velikosti začíná na 72° a končí u 73°. Opačným směrem jde sedlovka, a to od 74,5° po 73°. To všechno se děje mezi šesti různými velikostmi, od 50 do 62. Definované úhly ve spojení s poměrně krátkou zadní stavbou Izoardu propůjčují charakter kola, které se nebojí žádných sklonů, chce jet vpřed a ač je jeho ovládání živé a briskní, přináší jezdci nevídanou jistotu. Samozřejmě, s dražším vybavením by šlo ušetřit další gramy, jejichž úbytek by se projevil v úspoře energie při dlouhých stoupání, ale my zde mluvíme o volbě rozumné investice. Ostatně, zajímavého mixu výkonu za danou cenu si bude letos opět dopřávat i tým TJ Favorit Brno.
 

 

Pojďme se přesunout k osazení. Za nás dělá část charakteru Izoardu především vychvalovaný set zapletených kol Fulcrum Racing 600. Už z loňského modelu totiž víme, že vynikají špičkovou setrvačností a navíc se díky své konstrukci pyšní vysokou mírou tuhosti. Jde o set, jenž přežije bez pochyb i mnoho projetých výmolů.
 


Zmíněné setrvačnosti přidávají i 25 mm široké pláště od Continentalu. Celá kola jsou jednoznačně silnou stránkou Izoardu. V ohledu váhy trochu zaostává sada pohonu Shimano Ultegra. Mírný neduh ale překonává její precizní mechanická funkčnost, kdy převody padají přesně tam, kam mají, a to s jistou odezvou.
 


Však v této cenové kategorii lépe těžko vybereme, než tyto osvědčené semi-kompakty se dvěma převodníky, spojené řetězem s 11-ti rychlostí kazetou. Ostatně ze stejné sady jsou i ráfkové brzdy, k nimž si vedení nachází cestu vnitřkem rámu. Kokpit a posed tradičně zastupuje vlastní značka komponentů německého výrobce – Oxygen.
 


Jde o kombinaci řady Scorpo Aero a Scorpo Road, při pohledu na řídítka s představcem. Sedlovka Scorpo je dokonce karbonová, což ve spojení se subtilním průměrem 27,2 mm přidává na kýženém pohodlí a tím i širším spektru použití celého kola. Míra komfortu jezdce rozhodně překvapí, protože s pohledem na mohutný rám Izoard působí, že jen tak nějakou jezdeckou chybu a špatné čtení vozovky neodpustí.

 

Zajímavá cenová politika značky Stevens je plně přítomna i u nejvyššího silničního modelu v nabídce. Výrobce z Hamburku, jakoby vzkazoval konkurenci, že v umění stavět kola, která budou na vysoké úrovni, ale zároveň cenově dostupná, drží stále jedny z nejvyšších příček. A to je dobře, protože mít v minulosti ve stáji taková jména, jako je Mathieu van der Poel, by nejeden odrazil vzhledem k prestiži i na výsledné ceně.

 

Další informace na www.stevens-bikes.cz

Dovozce do ČR a SR: CYKLOŠVEC s.r.o. www.cyklosvec.cz

 

Zdroj a foto: TZ Martin Kuška


Používáním tohoto webu souhlasíte s využitím souborů cookies pro marketingové účely.Více informací
beru na vědomí
Reklama ► 
Reklama ► 
Reklama ► 


Reklama 


Aktuální novinky a videa

M&M’s se stává partnerem Tour de France. Barevné sladkosti míří do světa cyklistiky
18.10.2025 | Kategorie: ostatní
Organizátoři Tour de France oznámili nové tříleté partnerství se značkou M&M’s.
AKCE TÝDNE: Nejvýhodnější týdenní nabídky (19. 10. - 25. 10. 2025)
18.10.2025 | Kategorie: ostatní, akce týdne
Připravili jsme pro vás přehled nejlepších slevových akcí, které tento týden cyklistika nabízí!
Francouzský cyklista chtěl překonat rekord, místo toho skončil ve vězení v Rusku
17.10.2025 | Kategorie: ostatní
Francouzský ultracyklista Sofiane Sehili se pokusil překonat rekord v jízdě napříč Eurasií, ale jeho ambiciózní výprava skončila dramaticky.
Štybar, Vakoč a Zemanová draží podepsané dresy na podporu Alex Borské
17.10.2025 | Kategorie: ostatní
Zdeněk Štybar, Petr Vakoč a Kristýna Zemanová spojily síly, aby pomohly mladé sportovkyni Alex Borské.
Tadej Pogačar poražen. Ve vlastní výzvě dojel za britským amatérem
14.10.2025 | Kategorie: silniční
V letošní sezoně vyhrál téměř všechno, co mohl. V jejím závěru však slovinský cyklista Tadej Pogačar zažil pocit, který už dlouho nepoznal, do cíle totiž nedojel jako první.
Julia Kopecký šestá na MS v gravelu. Pomohla týmové kolegyni k titulu
13.10.2025 | Kategorie: gravel
Fantastický výkon a nejlepší český výsledek v historii světového šampionátu v gravelu.
Pogačar má na příští rok velké plány. Vrátí se na Giro a vynechá Paříž Roubaix
13.10.2025 | Kategorie: silniční
Slovinec údajně zvažuje, že na jaře 2026 zvolí o něco mírnější program než letos.
14. ročník Cyklistického loučení s létem v Buzicích 11. října
08.10.2025 | Kategorie: ostatní
Zveme vás na Cyklistické loučení s létem, které se koná v sobotu 11. října 2025 v Buzicích u Blatné.
ATT Investments končí sezonu jako světová kontinentální jednička
07.10.2025 | Kategorie: silniční
Tým ATT Investments má za sebou historicky nejlepší sezonu.
Czech Tour povyšuje do UCI ProSeries a chce se zařadit mezi závody WorldTour
06.10.2025 | Kategorie: silniční

Czech Tour čeká velký krok vpřed. Od roku 2026 bude český etapový závod součástí kalendáře UCI ProSeries.

» více novinek a videí