Stevens IZOARD PRO 2020 - Návod na pro-karbon za „padesát-sedm“

Stevens IZOARD PRO 2020 - Návod na pro-karbon za „padesát-sedm“

Datum vydání: 18.06.2020

Zakázkové stavby v dnešní době jen tak někdo nenabízí. A mezi většími výrobci to platí dvojnásob. Německý Stevens je v tomto ohledu malým unikátem.


Když si chcete pořídit opravdu nekompromisní, nejdražšími komponenty nastrojenou silnici od výrobce z Hamburku, zavítáte právě do „custom“ programu. Ale co když toužíte po nejlepší hotovce? Potom má Stevens odpověď ve jménu Izoard – top karbonovém modelu, pojmenovaném po legendárním průsmyku.
 

 

Otisknout na svůj model jméno, odkazující na stoupání průsmykem Col d'Izoard, ležící v nadmořské výšce 2 360 metrů nad mořem, to chce odvahu. Místo, které vytvořilo dramatické pozadí v několika ročnících Tour de France má v sobě něco nadpřirozeného. Může na průsmyk a události odkazovat kolo, startující již na částce 52 tisíc? To zkusíme zjistit právě dnes, s prostřední variantou Izoardu 2020 – tedy té s přídavkem Pro. Za ní si majitel připlatí pouze 5 000 Kč. Karbonový základ „SL Fiber“ je totožný a není tomu jinak ani u vrcholného Izoard Pro Disc. Jak tedy dnešní představovaná silnice napovídá, jde o klasiku klasik – tedy o verzi s ráfkovými brzdami - jedinou, mezi letošními Izoardy. Stoupence čelistí může navíc hřát, že jejich kolo je tím nejlehčím z nabídky – 7,6 kg vs. 8,0 kg u Izoardu Pro Disc.
 

 

Oku na první pohled neunikne hned několik doslova mohutných částí rámu. Mluvíme především o objemném středovém pouzdru, na jehož rozměr zdatně navazuje neméně štědrá spodní rámovka. Ostatně ani hlavová trubka není subtilní. Nejeden by si mohl myslet, že není kónická. Až detailní pohled na lehké zúžení přímo u horní části, kde vyčnívá hlavové složení, prozradí, jaká je pravda. Kónická (tapered) nakonec není jen hlavovka. Stevens konstrukční řešení zavádí na několika svých modelech též ve spodní části sedlové trubky. Když kužel hlavy pracuje pro pevnost, v případě sedlovky pro zvýšení komfortu. Spojení s uhlíkovým vláknem obojí pouze podpoří. A že je ze stejného materiálu i vidlice, zakončená patkami pro klasickou 9 mm osu, nikoho nepřekvapí.
 

 

Na lehce konzervativní vlně ráfkových brzd ještě chvíli zůstaňme. Snahou vybočovat se nesnaží ani geometrie. Sklon hlavové trubky u nejmenší rámové velikosti začíná na 72° a končí u 73°. Opačným směrem jde sedlovka, a to od 74,5° po 73°. To všechno se děje mezi šesti různými velikostmi, od 50 do 62. Definované úhly ve spojení s poměrně krátkou zadní stavbou Izoardu propůjčují charakter kola, které se nebojí žádných sklonů, chce jet vpřed a ač je jeho ovládání živé a briskní, přináší jezdci nevídanou jistotu. Samozřejmě, s dražším vybavením by šlo ušetřit další gramy, jejichž úbytek by se projevil v úspoře energie při dlouhých stoupání, ale my zde mluvíme o volbě rozumné investice. Ostatně, zajímavého mixu výkonu za danou cenu si bude letos opět dopřávat i tým TJ Favorit Brno.
 

 

Pojďme se přesunout k osazení. Za nás dělá část charakteru Izoardu především vychvalovaný set zapletených kol Fulcrum Racing 600. Už z loňského modelu totiž víme, že vynikají špičkovou setrvačností a navíc se díky své konstrukci pyšní vysokou mírou tuhosti. Jde o set, jenž přežije bez pochyb i mnoho projetých výmolů.
 


Zmíněné setrvačnosti přidávají i 25 mm široké pláště od Continentalu. Celá kola jsou jednoznačně silnou stránkou Izoardu. V ohledu váhy trochu zaostává sada pohonu Shimano Ultegra. Mírný neduh ale překonává její precizní mechanická funkčnost, kdy převody padají přesně tam, kam mají, a to s jistou odezvou.
 


Však v této cenové kategorii lépe těžko vybereme, než tyto osvědčené semi-kompakty se dvěma převodníky, spojené řetězem s 11-ti rychlostí kazetou. Ostatně ze stejné sady jsou i ráfkové brzdy, k nimž si vedení nachází cestu vnitřkem rámu. Kokpit a posed tradičně zastupuje vlastní značka komponentů německého výrobce – Oxygen.
 


Jde o kombinaci řady Scorpo Aero a Scorpo Road, při pohledu na řídítka s představcem. Sedlovka Scorpo je dokonce karbonová, což ve spojení se subtilním průměrem 27,2 mm přidává na kýženém pohodlí a tím i širším spektru použití celého kola. Míra komfortu jezdce rozhodně překvapí, protože s pohledem na mohutný rám Izoard působí, že jen tak nějakou jezdeckou chybu a špatné čtení vozovky neodpustí.

 

Zajímavá cenová politika značky Stevens je plně přítomna i u nejvyššího silničního modelu v nabídce. Výrobce z Hamburku, jakoby vzkazoval konkurenci, že v umění stavět kola, která budou na vysoké úrovni, ale zároveň cenově dostupná, drží stále jedny z nejvyšších příček. A to je dobře, protože mít v minulosti ve stáji taková jména, jako je Mathieu van der Poel, by nejeden odrazil vzhledem k prestiži i na výsledné ceně.

 

Další informace na www.stevens-bikes.cz

Dovozce do ČR a SR: CYKLOŠVEC s.r.o. www.cyklosvec.cz

 

Zdroj a foto: TZ Martin Kuška


Používáním tohoto webu souhlasíte s využitím souborů cookies pro marketingové účely.Více informací
beru na vědomí
Reklama ► 
Reklama ► 
Reklama ► 



Reklama 


Aktuální novinky a videa

Sabina Košárková obhajuje titul mistryně světa v pumptracku
05.09.2025 | Kategorie: ostatní
Česká cyklistika slaví fantastický úspěch.
Remco Evenepoel bude lídrem Belgie na mistrovství světa. Ve Rwandě dostane plnou důvěru
05.09.2025 | Kategorie: silniční
Belgická reprezentace představila nominaci na světový šampionát v silniční cyklistice ve Rwandě. 
Vuelta 2025 - Výsledky 13. etapy
05.09.2025 | Kategorie: silniční
Limitovaná edice Specialized Turbo Levo 4 LTD vyjde na 514 tisíc
05.09.2025 | Kategorie: MTB
Americký Specialized přichází s exkluzivní novinkou.
UCI nepovolila použití motorů DJI Avinox na mistrovství světa
05.09.2025 | Kategorie: MTB
Důvodem je překročení limitu maximálního výkonu 750 W.
Pořadatelé Vuelty vyzvali tým Israel-Premier Tech k odstoupení
05.09.2025 | Kategorie: silniční
Organizátoři španělské Vuelty čelí složité situaci.
Juan Ayuso předčasně končí v UAE Emirates XRG po neshodách
04.09.2025 | Kategorie: silniční
Dvaadvacetiletý španělský talent Juan Ayuso dostal v týmu UAE Emirates XRG padáka.
Český svaz cyklistiky představuje náborovou kampaň pod názvem Jízda začíná
04.09.2025 | Kategorie: MTB, ostatní, silniční
Sednout na kolo, zažít radost z pohybu a najít partu, se kterou to bude ještě větší zábava. To je hlavní myšlenka nové kampaně Jízda začíná, kterou od září spouští Český svaz cyklistiky.
Vuelta 2025 - Výsledky 12. etapy
04.09.2025 | Kategorie: silniční

Propalestinští aktivisté zablokovali cíl Vuelty, 11. etapa skončila bez vítěze
03.09.2025 | Kategorie: silniční
Napětí místo oslav cyklistiky. Jedenáctá etapa Vuelty skončila bez vítěze, když propalestinští aktivisté zablokovali cíl v Bilbau.
» více novinek a videí