Stevens IZOARD PRO 2020 - Návod na pro-karbon za „padesát-sedm“

Stevens IZOARD PRO 2020 - Návod na pro-karbon za „padesát-sedm“

Datum vydání: 18. 6. 2020

Zakázkové stavby v dnešní době jen tak někdo nenabízí. A mezi většími výrobci to platí dvojnásob. Německý Stevens je v tomto ohledu malým unikátem.


Když si chcete pořídit opravdu nekompromisní, nejdražšími komponenty nastrojenou silnici od výrobce z Hamburku, zavítáte právě do „custom“ programu. Ale co když toužíte po nejlepší hotovce? Potom má Stevens odpověď ve jménu Izoard – top karbonovém modelu, pojmenovaném po legendárním průsmyku.
 

 

Otisknout na svůj model jméno, odkazující na stoupání průsmykem Col d'Izoard, ležící v nadmořské výšce 2 360 metrů nad mořem, to chce odvahu. Místo, které vytvořilo dramatické pozadí v několika ročnících Tour de France má v sobě něco nadpřirozeného. Může na průsmyk a události odkazovat kolo, startující již na částce 52 tisíc? To zkusíme zjistit právě dnes, s prostřední variantou Izoardu 2020 – tedy té s přídavkem Pro. Za ní si majitel připlatí pouze 5 000 Kč. Karbonový základ „SL Fiber“ je totožný a není tomu jinak ani u vrcholného Izoard Pro Disc. Jak tedy dnešní představovaná silnice napovídá, jde o klasiku klasik – tedy o verzi s ráfkovými brzdami - jedinou, mezi letošními Izoardy. Stoupence čelistí může navíc hřát, že jejich kolo je tím nejlehčím z nabídky – 7,6 kg vs. 8,0 kg u Izoardu Pro Disc.
 

 

Oku na první pohled neunikne hned několik doslova mohutných částí rámu. Mluvíme především o objemném středovém pouzdru, na jehož rozměr zdatně navazuje neméně štědrá spodní rámovka. Ostatně ani hlavová trubka není subtilní. Nejeden by si mohl myslet, že není kónická. Až detailní pohled na lehké zúžení přímo u horní části, kde vyčnívá hlavové složení, prozradí, jaká je pravda. Kónická (tapered) nakonec není jen hlavovka. Stevens konstrukční řešení zavádí na několika svých modelech též ve spodní části sedlové trubky. Když kužel hlavy pracuje pro pevnost, v případě sedlovky pro zvýšení komfortu. Spojení s uhlíkovým vláknem obojí pouze podpoří. A že je ze stejného materiálu i vidlice, zakončená patkami pro klasickou 9 mm osu, nikoho nepřekvapí.
 

 

Na lehce konzervativní vlně ráfkových brzd ještě chvíli zůstaňme. Snahou vybočovat se nesnaží ani geometrie. Sklon hlavové trubky u nejmenší rámové velikosti začíná na 72° a končí u 73°. Opačným směrem jde sedlovka, a to od 74,5° po 73°. To všechno se děje mezi šesti různými velikostmi, od 50 do 62. Definované úhly ve spojení s poměrně krátkou zadní stavbou Izoardu propůjčují charakter kola, které se nebojí žádných sklonů, chce jet vpřed a ač je jeho ovládání živé a briskní, přináší jezdci nevídanou jistotu. Samozřejmě, s dražším vybavením by šlo ušetřit další gramy, jejichž úbytek by se projevil v úspoře energie při dlouhých stoupání, ale my zde mluvíme o volbě rozumné investice. Ostatně, zajímavého mixu výkonu za danou cenu si bude letos opět dopřávat i tým TJ Favorit Brno.
 

 

Pojďme se přesunout k osazení. Za nás dělá část charakteru Izoardu především vychvalovaný set zapletených kol Fulcrum Racing 600. Už z loňského modelu totiž víme, že vynikají špičkovou setrvačností a navíc se díky své konstrukci pyšní vysokou mírou tuhosti. Jde o set, jenž přežije bez pochyb i mnoho projetých výmolů.
 


Zmíněné setrvačnosti přidávají i 25 mm široké pláště od Continentalu. Celá kola jsou jednoznačně silnou stránkou Izoardu. V ohledu váhy trochu zaostává sada pohonu Shimano Ultegra. Mírný neduh ale překonává její precizní mechanická funkčnost, kdy převody padají přesně tam, kam mají, a to s jistou odezvou.
 


Však v této cenové kategorii lépe těžko vybereme, než tyto osvědčené semi-kompakty se dvěma převodníky, spojené řetězem s 11-ti rychlostí kazetou. Ostatně ze stejné sady jsou i ráfkové brzdy, k nimž si vedení nachází cestu vnitřkem rámu. Kokpit a posed tradičně zastupuje vlastní značka komponentů německého výrobce – Oxygen.
 


Jde o kombinaci řady Scorpo Aero a Scorpo Road, při pohledu na řídítka s představcem. Sedlovka Scorpo je dokonce karbonová, což ve spojení se subtilním průměrem 27,2 mm přidává na kýženém pohodlí a tím i širším spektru použití celého kola. Míra komfortu jezdce rozhodně překvapí, protože s pohledem na mohutný rám Izoard působí, že jen tak nějakou jezdeckou chybu a špatné čtení vozovky neodpustí.

 

Zajímavá cenová politika značky Stevens je plně přítomna i u nejvyššího silničního modelu v nabídce. Výrobce z Hamburku, jakoby vzkazoval konkurenci, že v umění stavět kola, která budou na vysoké úrovni, ale zároveň cenově dostupná, drží stále jedny z nejvyšších příček. A to je dobře, protože mít v minulosti ve stáji taková jména, jako je Mathieu van der Poel, by nejeden odrazil vzhledem k prestiži i na výsledné ceně.

 

Další informace na www.stevens-bikes.cz

Dovozce do ČR a SR: CYKLOŠVEC s.r.o. www.cyklosvec.cz

 

Zdroj a foto: TZ Martin Kuška


Používáním tohoto webu souhlasíte s využitím souborů cookies pro marketingové účely.Více informací
beru na vědomí
Reklama 





Aktuální novinky a videa

Čábelická a Cink deklasovali konkurenci rozdílem třídy
13. 7. 2020 | Kategorie: MTB
Oba mistři republiky si mohou stýskat, že se letos nejede kompletní seriál světového poháru, protože jejich výkonnost je excelentní a zcela jistě by obstáli i v mezinárodní konkurenci.
Titul republikových šampionů ve štafetách horských kol obhájil tým Rouvy Specialized
11. 7. 2020 | Kategorie: MTB
Jan Sáska, Tereza Sásková, Aneta Novotná a Samuel Jirouš proťali cílovou pásku v Peci pod Sněžkou v čase 48:21 jako první a získali tak pro tým Rouvy Specialized titul Mistrů České republiky MTB štafet pro rok 2020, nic tomu ale při poslední předávce nenasvědčovalo a nic tomu nenasvědčovalo ani po předposledním sjezdu.
Favorit Brno: Soustředění splnilo účel, Rottera vyřadila nemoc
11. 7. 2020 | Kategorie: silniční
Silniční tým mužů Favoritu Brno absolvoval na kolech Stevens Izoard Pro v uplynulých dnech tréninkový kemp v České Třebové.
Foto: Velká cena Zemako 2020
11. 7. 2020 | Kategorie: dráha
Tří etapový bodovací závod 500+ 1 kolo vyhrál v konkurenci jezdců ze sedmi zemí Polák Filip  Prokopyszyn.
Cyklisté Topforex Lapierre ladili formu s legendami
8. 7. 2020 | Kategorie: silniční
V sobotu 20.6. absolvovali závodníci týmu Topforex Lapierre první ostrý start v obnovené sezoně, když se zúčastnili těžkého závodu Krakonošský cyklomaraton.
Na kole v Kataru
8. 7. 2020 | Kategorie: silniční
Jízda na kole po Kataru.
Strabag Cup: 900 bikerů a mimořádná mezinárodní konkurence na startu
6. 7. 2020 | Kategorie: MTB
Dlouhé čekání na první pohárový závod letošní mountainbikové sezony se vyplatilo, do Plzeňského kraje se na Strabag Cup, který je v mezinárodním kalendáři zařazen do kategorie UCI C1 sjeli závodníci devíti a závodnice osmi národností, a neméně bohatá a mezinárodní byla konkurence i v juniorských kategoriích.
V Brně na Špilberku vyvrcholí letošní cyklistická sezóna
6. 7. 2020 | Kategorie:
Zadostiučiněním za letošní zkrácenou sezónou silniční cyklistiky bude její velkolepé finále v Brně.
Vítězové aNti Corona Cupu obdrží v Touškově unikátní poháry!
1. 7. 2020 | Kategorie:
Vítězové jednotlivých soutěžních kategorií aNti Corona Cupu obdrží od prezidenta Českého svazu cyklistiky Petra Marka a nejúspěšnějšího cyklisty paralympijské historie Jiřího Ježka unikátní poháry vyrobené na zakázku uměleckým kovářem.
Karla Štěpánová ovládla zličínský dvojzávod ŠKODA TOMKET Pražského MTB poháru!
30. 6. 2020 | Kategorie: MTB
ŠKODA TOMKET Pražský MTB pohár pokračoval víkendovým dvojzávodem v Bike Parku na Zličíně za účasti více než 800 bikerů.
Představení SPECIALIZED Epic 2021 | Jak funguje brain?
26. 6. 2020 | Kategorie: MTB
Specialized představil nový Epic 2021.
Závod Okolo republiky 1400/1000 bude. Se vším, co k němu patří
26. 6. 2020 | Kategorie: ostatní, silniční
Dilema vyřešeno, závod Okolo republiky 1400/1000 se uskuteční.
» více novinek a videí

 
Reklama 
►