SRAM útočí na Shimano novými mechanickými T-Type sadami

SRAM útočí na Shimano novými mechanickými T-Type sadami

Datum vydání: 27.03.2025

Sram přepisuje pravidla: nové mechanické sady T-Type V segmentu dostupného řazení pro horská kola se právě odehrála malá revoluce. Americký výrobce Sram přichází s novými mechanickými sadami T-Type, které nejen že vybočují z řady, ale také jasně míří na konkurenční pozice, jež dlouhodobě ovládá Shimano.


 

Odpověď na dominanci Shimana

Sram se dosud na poli dostupnějších pohonů spoléhal na sady SX a NX, které měly naplnit roli levnějších variant pro běžná horská kola. Avšak právě tady měl Shimano navrch se svými zavedenými sadami jako Deore, SLX a XT. Sram si to uvědomil – a začal jednat.

Výsledkem je zcela nový mechanický pohon Eagle Transmission, který si klade za cíl nabídnout nejen výkon a spolehlivost, ale i jednoduchost a dostupnost.



První svého druhu: mechanika s DNA pokročilé technologie

Eagle Mechanical Transmission je průlomový v několika směrech. Je to první mechanický systém, který využívá uchycení přehazovačky Full Mount kompatibilní s UDH patkami. Řazení je možné v jakékoli situaci – klidně i při plném záběru. Zcela nová je také instalace: stačí „nasadit, zavěsit, utáhnout“. Žádné nastavování dorazů, žádné ladění – prostě jednoduchost.

Co se týče konstrukce, lanko a bowden zůstávají, ale jinak jde o kompletně přepracovaný systém. Snadno opravitelné, mechanicky spolehlivé, uživatelsky přívětivé.



Dvě varianty – Eagle 70 a Eagle 90 Eagle

70 Transmission je navržena pro nové modely kol, ale jednotlivé komponenty bude možné pořídit i samostatně. Použité materiály a základní povrchová úprava reflektují dostupnější cenovou hladinu, avšak vše zůstává plně kompatibilní s celým T-Type ekosystémem. Naopak Eagle 90 Transmission míří výš – svým provedením a povrchovou úpravou se přibližuje sadě GX AXS. Novinkou jsou také přepracované řadicí páčky a volitelná mechanická páčka pro ovládání teleskopické sedlovky. Zaujme i nový design kazety, kde tři největší pastorky kontrastují černou barvou proti stříbrnému základu.

Tato sada má ambice konkurovat Shimana sadám SLX a XT, a bude k dostání i jako kompletní balení pro koncové zákazníky.


Jeden ekosystém, jedna kompatibilita

Ať už si zvolíte elektroniku nebo klasickou mechaniku, v rámci rozšířeného ekosystému Eagle Transmission si vše sedne. Komponenty T-Type jsou mezi sebou plně slučitelné, a to napříč cenovými hladinami i technologiemi.



Autor: Tým CykloRepublic
Foto: SRAM



Používáním tohoto webu souhlasíte s využitím souborů cookies pro marketingové účely.Více informací
beru na vědomí
Reklama Reklama ► 
Reklama ► 



Reklama 


Aktuální novinky a videa

Tour de France - 8. etapa
12.07.2025 | Kategorie: silniční
Tour de France 2025 - výsledky 8. etapy
12.07.2025 | Kategorie: silniční
Fotogalerie: Mistrovství světa NMNM 2025
11.07.2025 | Kategorie:
Kdo vydělává nejvíc na Tour de France?
11.07.2025 | Kategorie: silniční
Týmové rozpočty dosahují desítek milionů eur a někteří jezdci se dostávají na úroveň hvězd světového sportu.
Tour de France 2025 - výsledky 7. etapy
11.07.2025 | Kategorie: silniční
Tour de France 2025 - výsledky 6. etapy
10.07.2025 | Kategorie: silniční
Tom Pidcock se vrací do akce - již tento víkend na startu SP v Pal Arinsal
10.07.2025 | Kategorie: MTB
Pětadvacetiletý olympijský šampion v cross-country cyklistice Tom Pidcock ohlásil návrat k horské cyklistice.
Tour de France 2025 - výsledky 5. etapy
09.07.2025 | Kategorie: silniční
Remco Evenepoel věří v triumf v časovce a návrat do boje o žlutý dres
09.07.2025 | Kategorie: silniční
Po náročné čtvrté etapě Tour de France 2025 ztrácí Remco Evenepoel na Tadeje Pogačara už 58 sekund.
Tour de France 2025 - výsledky 4. etapy
08.07.2025 | Kategorie: silniční
» více novinek a videí