Pro Bike Check: Whyte G-170 Works 29“ Petra Letáka

Pro Bike Check: Whyte G-170 Works 29“ Petra Letáka

Datum vydání: 10. 4. 2019

Rád bych Vám krátce pře​dstavil své nové závodní kolo Whyte G-170 WORKS 29“.

Pro jeho prezentaci jsem si jako pražský jezdec vybral velmi „pražské“ místo, hlavní vlakové nádraží v Praze, málokteré místo tak symbolizuje Prahu jako právě toto.
 

 
Teď už k samotnému exempláři na který se díváte. Základ celého set-upu tvoří kolo britské značky Whyte, přesněji nejvíce gravity model karbonový G-170 WORKS pro rok 2019 na 29“ kolech, ve velikosti L (měřím 191 cm).
 

V sérii má kolo zdvih 160mm vpředu a 170mm vzadu, tady však přišla první změna, kterou si vyžádaly především tratě světového poháru EWS. Předek jsme zvýšili na 170mm. Více zdvihu oceníte především ve velmi prudkých pasážích, kdy je vaše pozice na kole napřímenější. Dále se řezaly řídítka z původních 800mm na 860mm.
 


Pokud je trať ale rychlejší a otevřenější vysouvám si gripy o půl centimetru ven a dostanu tak něco okolo 670mm ±. Kokpit mimo to dostal kratší, 37mm dlouhý představec od 77designz o váze pouhých 98g a titanové šrouby. Od stejné značky používám i vodítko řetězu, důvodem je rovněž váha, celé vodítko má pouhých 17g.
 

 
Další větší změnou oproti sériovému modelu jsou zapletená kola. Enduro závody jsou hodně o výdrži materiálu. Závody tak prověří nejen jezdce, ale i všechen jeho materiál. Originální karbonová kola šli dolu a namísto nich mi Pavel Čábelický zapletl tyhle krasavce. Základ výpletu tvoří jeho vlastní náboje Cabtech zapletené na hliníkové ráfky Praxisworks s vnitřní šířkou 32 mm.



Velká vnitřní šířka ráfku dává gumě větší objem než úzký ráfek a objem = grip. Kola vyráběl Pavel tak, aby vydrželi opravdu cokoliv a tak je zapletl na ploché dráty a celý výplet vytvořil tak, aby byl co nejtužší. Aktuálně dali kola asi 18.000 výškových metrů tvrdého sjezdu v Mece enduro ježdění v italském Finale Ligure a není na nich nic znát, tak uvidíme co o nich napíšu v průběhu sezóny. Stejně tak jako byly zvoleny výplety, tak bylo zvoleno obutí. Nejvyšší možná protekce. Kolo dostalo Mitas Highlander (vpředu,vzadu) 29 x 2,45, Textra DH Supra Max.
 
 
Tam kde si to tratě žádají, pak převážně v zadním kole, vozím ještě vložku do ráfku Panzer, která poskytuje protekci jak ráfku proti nárazu a zničení tak plášti proti tzv. cvaknutí. Vložka sice není nesmrtelná, nese známky nárazů, ale na trhu se jedná o jednu z nejlehčích a přitom funkčních věcí, a váha se počítá. 
 
O pohon se stará v sérii osazený SRAM Eagle XO1. Minulý rok jsem používal GX řadu, ale pro závodní použití to není dobrá volba. Přehazovačka je výrazně měkčí a náchylnější než např. tato XO1 a u drive trainu, kde i malé vyosení znamená problémy s řazením, díky jemnému odstupňování, to často přinášelo problémy. Vpředu pak převodník se 32 zuby, v případě, kdy je terén rychlý, otevřený a šlapavý měním na 34 t.


 
Odpružení je sériové, není na něm, krom úvodní změny, totiž co měnit. Vidlice Rock Shox Lyrik RC2, 42 mm offset s Debon Airem je výrazný posun vpřed. Vidlice je velmi citlivá na malé nerovnosti ale dostatečně progresivní. Nově díky možnosti nastavení jak rychlé, tak pomalé komprese si vidlici přizpůsobíte opravdu podle potřeb, jízdního stylu a typu tratě. Nastavení je ale i pro mě nové a tak ten správný set-up stále hledám. Správně nastavit odpružení tak, aby kolo mělo neustálý kontakt se zemí je totiž stěžejní, jen tak můžete kolo bezchybně ovládat.



Vzadu se pak o odpružení stará pružinový tlumič RS Super Deluxe Coil na 400lb pružině, pravděpodobně budu pružinu měnit na 450lb (vážím 84kg). Je to stejně skvělá věc jako vpředu RC2ka a stejně tak složitá na nastavení.
 
 
Za zmínku pak jistě stojí výběr teleskopické sedlovky (rovněž jiná od sériového osazení). Pro někoho kdo má dlouhé nohy jako já bude určitě dobrá zpráva, že Bike Yoke vyrábí sedlovku Revive se zdvihem 185mm, která funguje naprosto skvěle. Unikátní na této sedlovce totiž je, že pokud se vám začne propadat tzv. je zavzdušněná, odvzdušníte jí kdekoliv a to klidně přímo na trailu. Stačí jen zmačknout malou páčku a sedlovku zasunout, a je to, odvzdušněno! Já osobně to ocením právě při závodění, kde není čas řešit servis sedlovky, která je po pádu nebo špatné manipulaci zavzdušnění a propadá se. Takže pro mě o starost míň.
 

 
V pláštích vozím spíše jistotu než pohodlí. Vzadu 1,8 – 2,1 baru vpředu pak okolo 1,6 barů, záleží ale i na trati a povrchu. Ve vidlici jsou aktuálně 3 tokeny a 85 psi, zvažuji ale i 4 tokeny a o něco nižší tlak a více zavřené komprese, ale ještě nevím jestli je to ten správný směr kterým jít, je to o tom to vyzkoušet. Váha celého kola se vším co je na fotkách je rovných 16kg. Není to vůbec málo, ale je to zbraň na jízdu z kopce a tak se i chová.
 

Zdroj: TZ Petr Leták, Foto: Ondřej Kinkor
 

Používáním tohoto webu souhlasíte s využitím souborů cookies pro marketingové účely.Více informací
beru na vědomí
Reklama 


   


Aktuální novinky a videa

Cykloměstem roku 2019 je Rožnov pod Radhoštěm
17. 6. 2019 | Kategorie: ostatní
Soutěž o město nejpřátelštější k cyklistům roku 2019 vyhrál Rožnov pod Radhoštěm.
Danny MacAskill: Welcome to the Family
16. 6. 2019 | Kategorie: MTB
Danny MacAskill se spojil s Adidas, podívejte se, jak nové partnerství přivítal ve videu.
Jak ochránit kolo před poškrábáním levně a jednoduše
13. 6. 2019 | Kategorie: MTB
Trail Hunter poradí, jak ochránit kolo před poškrábáním.
ŠKODA AUTO Sázava: To bude jízda!
11. 6. 2019 | Kategorie: MTB
Devatenáctý ročník sázavského závodu je tady. ŠKODA AUTO Sázava odstartuje již tuto sobotu 15. června a účastníci se mají opravdu na co těšit!
Nor Andreas Leknessund vyhrál Závod míru U23
10. 6. 2019 | Kategorie: silniční
Vítězem sedmého ročníku Závodu míru U23 Grand Prix Priessnitz spa, který je zařazen do seriálu UCI Under 23 Nations' Cup, tedy světové nejvyšší soutěže závodníků do 23 let, se stal Nor Andreas Leknessund.
Osma v terénu. Jak si poradit s opravou?
8. 6. 2019 | Kategorie: MTB
Podívejte se na video, jak si poradit s opravou kola v terénu.
Continental na Tour de France 2019 s novou limitovanou sérií cyklistických pneumatik
6. 6. 2019 | Kategorie: silniční
Continental a A.S.O., organizátoři Tour de France, vyhlížejí tento ročník závodů s optimismem.
Svět opustil vítěz poslední etapy ZMJ Andreas Byskov Sarbo
6. 6. 2019 | Kategorie: ostatní, silniční
Velmi smutná zpráva přišla ze světa dánské cyklistiky. V pátek 31. května zemřel v důsledku kolize s vozem mladý nadějný jezdec Andreas Byskov Sarbo.
Součástí Cycling University v Olomouci bude vyjížďka s Jaroslavem Kulhavým!
3. 6. 2019 | Kategorie: ostatní
Třetí cyklus seminářů v rámci Cycling University se uskuteční v úterý 18. června od 9:30 hodin v Kongresovém sálu sportovního a volnočasového komplexu NUTREND World v Olomouci.
Cink zvítězil v Jelenie Goře, juniorka Mišoňová třetí
2. 6. 2019 | Kategorie: MTB
Úspěšně se předvedli čeští reprezentanti v sobotním závodě UCI HC v Jelenie Goře, kde Ondřej Cink obhájil loňské vítězství a juniorka Magdalena Mišoňová skončila třetí.
Duše nebo bezduše?
31. 5. 2019 | Kategorie: MTB
Poslechněte si dobré rady ohledně vození duše či naopak.
Chlap chtěl zablokovat Giro
31. 5. 2019 | Kategorie: ostatní, silniční
"Nepřítel" italského Gira chtěl zablokovat cestu položením rozpadlého kola přímo do trasy. Kolo na silnici zanesl přímo po průjezdu policie.
» více novinek a videí

 
Reklama 
►