Pro Bike Check: Whyte G-170 Works 29“ Petra Letáka

Pro Bike Check: Whyte G-170 Works 29“ Petra Letáka

Datum vydání: 10. 4. 2019

Rád bych Vám krátce pře​dstavil své nové závodní kolo Whyte G-170 WORKS 29“.

Pro jeho prezentaci jsem si jako pražský jezdec vybral velmi „pražské“ místo, hlavní vlakové nádraží v Praze, málokteré místo tak symbolizuje Prahu jako právě toto.
 

 
Teď už k samotnému exempláři na který se díváte. Základ celého set-upu tvoří kolo britské značky Whyte, přesněji nejvíce gravity model karbonový G-170 WORKS pro rok 2019 na 29“ kolech, ve velikosti L (měřím 191 cm).
 

V sérii má kolo zdvih 160mm vpředu a 170mm vzadu, tady však přišla první změna, kterou si vyžádaly především tratě světového poháru EWS. Předek jsme zvýšili na 170mm. Více zdvihu oceníte především ve velmi prudkých pasážích, kdy je vaše pozice na kole napřímenější. Dále se řezaly řídítka z původních 800mm na 860mm.
 


Pokud je trať ale rychlejší a otevřenější vysouvám si gripy o půl centimetru ven a dostanu tak něco okolo 670mm ±. Kokpit mimo to dostal kratší, 37mm dlouhý představec od 77designz o váze pouhých 98g a titanové šrouby. Od stejné značky používám i vodítko řetězu, důvodem je rovněž váha, celé vodítko má pouhých 17g.
 

 
Další větší změnou oproti sériovému modelu jsou zapletená kola. Enduro závody jsou hodně o výdrži materiálu. Závody tak prověří nejen jezdce, ale i všechen jeho materiál. Originální karbonová kola šli dolu a namísto nich mi Pavel Čábelický zapletl tyhle krasavce. Základ výpletu tvoří jeho vlastní náboje Cabtech zapletené na hliníkové ráfky Praxisworks s vnitřní šířkou 32 mm.



Velká vnitřní šířka ráfku dává gumě větší objem než úzký ráfek a objem = grip. Kola vyráběl Pavel tak, aby vydrželi opravdu cokoliv a tak je zapletl na ploché dráty a celý výplet vytvořil tak, aby byl co nejtužší. Aktuálně dali kola asi 18.000 výškových metrů tvrdého sjezdu v Mece enduro ježdění v italském Finale Ligure a není na nich nic znát, tak uvidíme co o nich napíšu v průběhu sezóny. Stejně tak jako byly zvoleny výplety, tak bylo zvoleno obutí. Nejvyšší možná protekce. Kolo dostalo Mitas Highlander (vpředu,vzadu) 29 x 2,45, Textra DH Supra Max.
 
 
Tam kde si to tratě žádají, pak převážně v zadním kole, vozím ještě vložku do ráfku Panzer, která poskytuje protekci jak ráfku proti nárazu a zničení tak plášti proti tzv. cvaknutí. Vložka sice není nesmrtelná, nese známky nárazů, ale na trhu se jedná o jednu z nejlehčích a přitom funkčních věcí, a váha se počítá. 
 
O pohon se stará v sérii osazený SRAM Eagle XO1. Minulý rok jsem používal GX řadu, ale pro závodní použití to není dobrá volba. Přehazovačka je výrazně měkčí a náchylnější než např. tato XO1 a u drive trainu, kde i malé vyosení znamená problémy s řazením, díky jemnému odstupňování, to často přinášelo problémy. Vpředu pak převodník se 32 zuby, v případě, kdy je terén rychlý, otevřený a šlapavý měním na 34 t.


 
Odpružení je sériové, není na něm, krom úvodní změny, totiž co měnit. Vidlice Rock Shox Lyrik RC2, 42 mm offset s Debon Airem je výrazný posun vpřed. Vidlice je velmi citlivá na malé nerovnosti ale dostatečně progresivní. Nově díky možnosti nastavení jak rychlé, tak pomalé komprese si vidlici přizpůsobíte opravdu podle potřeb, jízdního stylu a typu tratě. Nastavení je ale i pro mě nové a tak ten správný set-up stále hledám. Správně nastavit odpružení tak, aby kolo mělo neustálý kontakt se zemí je totiž stěžejní, jen tak můžete kolo bezchybně ovládat.



Vzadu se pak o odpružení stará pružinový tlumič RS Super Deluxe Coil na 400lb pružině, pravděpodobně budu pružinu měnit na 450lb (vážím 84kg). Je to stejně skvělá věc jako vpředu RC2ka a stejně tak složitá na nastavení.
 
 
Za zmínku pak jistě stojí výběr teleskopické sedlovky (rovněž jiná od sériového osazení). Pro někoho kdo má dlouhé nohy jako já bude určitě dobrá zpráva, že Bike Yoke vyrábí sedlovku Revive se zdvihem 185mm, která funguje naprosto skvěle. Unikátní na této sedlovce totiž je, že pokud se vám začne propadat tzv. je zavzdušněná, odvzdušníte jí kdekoliv a to klidně přímo na trailu. Stačí jen zmačknout malou páčku a sedlovku zasunout, a je to, odvzdušněno! Já osobně to ocením právě při závodění, kde není čas řešit servis sedlovky, která je po pádu nebo špatné manipulaci zavzdušnění a propadá se. Takže pro mě o starost míň.
 

 
V pláštích vozím spíše jistotu než pohodlí. Vzadu 1,8 – 2,1 baru vpředu pak okolo 1,6 barů, záleží ale i na trati a povrchu. Ve vidlici jsou aktuálně 3 tokeny a 85 psi, zvažuji ale i 4 tokeny a o něco nižší tlak a více zavřené komprese, ale ještě nevím jestli je to ten správný směr kterým jít, je to o tom to vyzkoušet. Váha celého kola se vším co je na fotkách je rovných 16kg. Není to vůbec málo, ale je to zbraň na jízdu z kopce a tak se i chová.
 

Zdroj: TZ Petr Leták, Foto: Ondřej Kinkor
 

Používáním tohoto webu souhlasíte s využitím souborů cookies pro marketingové účely.Více informací
beru na vědomí
Reklama 


   


Aktuální novinky a videa

Neuvěřitelný finiš Amstel Gold Race
21. 4. 2019 | Kategorie: silniční
Nizozemský supertalent Mathieu van der Poel vyhrál ardenskou klasiku Amstel Gold Race.
Nejtěžší kopec na světě s délkou 9,6 km a průměrným sklonem 18,1 % budí hrůzu
20. 4. 2019 | Kategorie: silniční
Italské stoupání Pozza San Glisente děsí a zároveň svádí cyklisty celého světa.
Jak vybrat kolo do terénu: rozdíly v kolech od 10 do 50 tisíc korun
19. 4. 2019 | Kategorie: MTB
Trail Hunter poradí, jak vybrat kolo do terénu. 
Kolo Petra Sagana: Specialized Roubaix
17. 4. 2019 | Kategorie: silniční
Prohlédněte si závodní kolo Petra Sagana z Paříž–Roubaix.
Odstartoval seriál NOVA CUP 2019! MITAS Hradec Králové vyhrál Rauchfuss a Pichlíková
15. 4. 2019 | Kategorie: MTB
V sobotu 13. dubna odstartoval po třetí v řadě v Hradci Králové cyklistický seriál horských kol.
Druhé kolo TOMKET Pražského MTB poháru vyhrál Jaroslav Kulhavý!
15. 4. 2019 | Kategorie: MTB
Ani celodenní déšť a teplota nepřesahující pouhé 3 stupně nad nulou nebyly překážkou pro stovky bikerů ze všech částí republiky, aby se postavili na start druhého kola TOMKET Pražského MTB poháru na Zličíně a bojovali o další důležité pohárové body.
ŠKODA CUP v Kyjově vyhrál Emanuel Piaskowy
15. 4. 2019 | Kategorie: silniční
Druhý díl Českého poháru na silnici ŠKODA CUP 2019 se stal kořistí zahraničních závodníků.
Paříž-Roubaix 2019: Posledních 10 km
14. 4. 2019 | Kategorie: silniční
Závěrečné kilometry Pekla severu.
Adel se Škarnitzlem zvítězili na Mitas 4 Islands
14. 4. 2019 | Kategorie:
Čtyřetapový závod dvojic Mitas 4 Island ovládlo české duo Filip Adel a Jan Škarnitzl.
Pro Bike Check: Whyte G-170 Works 29“ Petra Letáka
10. 4. 2019 | Kategorie: MTB
Rád bych Vám krátce představil své nové závodní kolo Whyte G-170 WORKS 29“.
Druhý závod ŠKODA CUPu už tento víkend!
10. 4. 2019 | Kategorie: silniční
Profilově nejnáročnějším závodem Kyjovské Slovácko pokračuje elitní Český pohár na silnici ŠKODA CUP 2019.
Zajímavý a přínosný byl druhý seminář Cycling University
10. 4. 2019 | Kategorie: ostatní
I druhý seminář Cycling University sledovala zcela zaplněná přednášková Aula České unie sportu v Praze na Strahově.
» více novinek a videí

 
Reklama