Nové Bianchi Specialissima

Nové Bianchi Specialissima

Datum vydání: 23.10.2023

Bianchi zveřejnilo aktualizaci modelu Specialissima. Je to více všestranný stoupací stroj než kdy předtím, ale nenechte se zmást slovem "všestranný".


Nový Specialissima se nyní dodává ve třech různých variantách rámové sady, přičemž nejvyšší model Reparto Corse (RC) váží ve velikosti rámu 55cm super nízkých 6,6 kg.
 

 

Modely Bianchi Specialissima RC a Bianchi Oltre RC patří na vrchol nabídky silničních závodních kol kultovní italské značky. Obě kola se posouvají do univerzálnějšího teritoria, ale stále si zachovávají specifičnost. Rámová sada Oltre je pro většinu z nich volbou, když je silnice rovná a terén zvlněný. Rám má spíše aerodynamickou a robustní konstrukci, která zvládne i nějaké to stoupání. Naproti tomu Specialissima je kolo pro lezce, ale nyní se může pochlubit aerodynamickými vylepšeními.

 

"Zatímco předchozí Specialissima potřebovala sklon 8,8 %, aby poskytla profesionálním závodníkům výhodu, Reparto Corse tuto hranici snížilo na 6 %." Díky této snížené hranici je výkon kola dostupný i na amatérské úrovni, nejen na World Tour, říká Bianchi.


 

Pokud to vezmeme ve wattech, nová Specialissima poskytuje 8,7sekundový náskok před sportovcem, který při stoupání o 6 % vyprodukuje 200 wattů. Na rovném terénu se výhoda při výkonu 200 wattů zvyšuje na 31,19 sekundy.
 


 

Známé tvary z modelu Oltre RC

 

Nový model Bianchi Specialissima si bere inspiraci z modelu Oltre RC. Vidlice je integrovaná stejně jako u Oltre RC a sedlovka ve tvaru D také. Oba nabízejí aerodynamické zlepšení, aniž by zvyšovaly hmotnost nebo obětovaly účinnost.

 

 

Zadní část kola Bianchi Specialissima se od modelu Oltre RC výrazně liší. Konstrukční tým se pustil do výroby velmi jemných svislých vzpěr a štíhlejších vodorovných vzpěr. Hlavová trubka však získala trochu materiálu pro lepší aerodynamiku. Jedinečná povrchová úprava modelu Specialissima RC ušetřila dalších 40 gramů ve srovnání s jinými povrchovými úpravami.

 

Geometrie a velikosti

 

Rám Bianchi Specialissima je k dispozici ve velikostech 47, 50, 53, 55, 57 a 59 pro všechny tři verze se specifickou aero sedlovkou ve třech různých délkách podle velikosti rámu.

 



 

Integrace komponentů

 

Aby Bianchi Specialissima vypadala co nejjednotněji, přidal konstrukční tým několik jedinečných integrovaných komponentů, které zároveň přinášejí aerodynamické výhody.
 

 
 

Integrovaná řídítka RC jsou plně karbonová a jsou k dispozici v pěti délkách. Bianchi uvádí, že řídítka váží pouhých 330 gramů ve verzi 110 × 380 mm.

 

 
 

Řídítka RC mají zdvih 73 mm, svěšení 125 mm a dvoustupňový náklon. Kokpit je kompatibilní s vnitřním systémem vedení kabelů Acros. Řídítka Specialissima RC jsou kompatibilní i s ostatními verzemi Specialissima: Pro a Comp.

 

Tři možnosti sestavení modelu Specialissima
 

Bianchi Specialissima RC

 

Tento model je nejvyšší verzí modelu Specialissima určenou pro profesionály z World Tour a jezdce, kteří hledají podobný výkon. Je vybaven vysoce výkonnými komponenty Bianchi, včetně řídítek Specialissima RC, kol Reparto Corse 33R a sedla RC139. Řazení je možné zvolit buď 12rychlostní Shimano Dura-Ace, nebo SRAM RED. Specialissima RC je k dispozici pouze v jednom barevném provedení s minimálním nátěrem, aby se ušetřilo dalších 40 gramů hmotnosti.

 


 

Specialissima Pro

 

To, co by většina označila za praktickou špičku, má stejný aerodynamický kokpit jako Specialissima RC a je vybaveno technologií CV od Bianchi, která eliminuje vibrace. Specialissima Pro má kola Velomann Palladium a sedlo Velomann Mitora Hyper 139 mm. Řazení je osazeno buď 12rychlostní sadou Shimano Ultegra, nebo SRAM Force. K dispozici je ve dvou matných barevných provedeních: Metallic Celeste s černými karbonovými akcenty a Mystic Grey s černými karbonovými akcenty.
 

Specialissima Comp

 

Všechny špičkové technologie, ale s různými změnami komponentů, aby byly pro jezdce přístupnější. Model Comp je vybaven koly Velomann Palladium a sedlem Mitora H1 139 mm. Osazení je buď 12rychlostní Shimano Ultegra/105, nebo SRAM Rival. K dispozici je ve dvou lesklých barevných provedeních: Bianchi Celeste a Graphite.
 


 

Ceny a dostupnost
 

Ceny jednotlivých verzí ještě nebyli oznámeny, kola by se měla dostat do prodeje začátkem října letošního roku. 

 

Více informací na www.bianchi.com


Zdroj: 
Filip Karásek - Tým CykloRepublic, foto Bianchi


Používáním tohoto webu souhlasíte s využitím souborů cookies pro marketingové účely.Více informací
beru na vědomí
Reklama ► 

Reklama ► 

Reklama 



Reklama ► 


Reklama 


Reklama ► 



Aktuální novinky a videa

Pogačar dává přednost monumentům před Tour. Cílí na San Remo a Roubaix
16.12.2025 | Kategorie: silniční
Slovinský cyklista Tadej Pogačar naznačil, že jeho priority pro nadcházející sezonu se částečně mění.
Tour of Norway zrušena kvůli výpadku státní podpory. Organizátoři věří v návrat
12.12.2025 | Kategorie: silniční
Etapový závod Tour of Norway se v roce 2026 neuskuteční.
Elkov Kasper půjde do nové sezony pod novým názvem Kasper Crypto4Me
11.12.2025 | Kategorie: silniční
Cyklistický tým Elkov Kasper se před sezonou 2026 představuje v nové podobě a oznamuje zásadní změny, které mají posunout celé zázemí i sportovní ambice ještě dál.
Revoluce v MTB: SRAM vyvíjí zcela bezdrátový brzdový systém
10.12.2025 | Kategorie: MTB
Společnost SRAM pracuje na plně bezdrátovém brzdovém systému, který zcela odstraní kabely z kokpitu a jednotku schová do rámu.
Van der Poel jen těsně unikl pádu během neplánovaného sprintu s amatérem ve Španělsku
07.12.2025 | Kategorie: silniční
Francouzský amatér Anatole Leboucher zažil trénink, na který rozhodně nezapomene.
Alpecin-Deceuninck získává nového titulárního partnera. Tým se mění na Alpecin-Premier Tech
06.12.2025 | Kategorie: silniční
Kanadská společnost Premier Tech se stává druhým titulárním sponzorem.
Red Bull-Bora-Hansgrohe uzavírá soupisku pro rok 2026. Posledním podpisem je Arne Marit
05.12.2025 | Kategorie: silniční
Tým Red Bull-Bora-Hansgrohe finalizoval soupisku pro sezónu 2026 a jako posledního nového jezdce přivádí šestadvacetiletého Arneho Marita.
Česko je cycling paradise, říká Štybar. Kde ztrácíme mladé talenty?
03.12.2025 | Kategorie: silniční
Zdeněk Štybar v podcastu Přes Příkop otevřeně promluvil o budoucnosti české cyklistiky.
Vítězové ŠKODA Pražského MTB poháru 2025 převzali unikátní poháry
30.11.2025 | Kategorie: MTB
Nejlepší závodnice a závodníci celkového pořadí ŠKODA Pražského MTB poháru 2025 převzali, v již tradičně zcela zaplněném sále Lidového domu Kbely, unikátní poháry s pražskou dlažební kostkou.
MS v cyklistice v Abú Zabí může změnit umělý kopec. Pořadatelé chystají až 11% stoupání
28.11.2025 | Kategorie: silniční
Mistrovství světa v silniční cyklistice 2028 v Abú Zabí nakonec nemusí být rovinatou záležitostí, jak mnozí předpokládali.
» více novinek a videí