Test: Kenda Small Block Eight 29“

Test: Kenda Small Block Eight 29“

Datum vydání: 11.04.2016

Celý měsíc jsme pro vás testovali bikový plášť Kenda Small Block Eight 29“, který nám poskytl výhradní dovozce značky Kenda CykloŠvec. Pro náš redakční test jsme zvolili šíři pláště 2.1.

Plášť Small Block Eight byl původně, stejně jako mnohé další od značky Kenda, vyvinutý legendou horských kol - Johnem Tomacem, což hovoří kvalitě samo o sobě.
 

Na první pohled stojí za zmínku vzhled členitého dezénu pláště, kterému nejlépe sedí suchý a pevný povrch. Výtečně sedí i na asfaltu, kde drží a neztrácí rychlost. Jistotu na pevném povrchu udržuje vzorek, který poskytuje ideální přilnavost na štěrku, prašných cestách ale i na kořenech v lese.
 
Plášť je vyrobený ze zdokonalené verze směsi L3R, což nová technologie přejmenovala na název L3R PRO. Výhody nové směsi spočívají v prodloužené životnosti vzorku a ve snížené hmotnosti pláště, která činí 635 gramů.
 
Samotný vzorek je navíc podpořen úpravou směsi Stick-E Compound. Ta s tvrdostí 50 zvyšuje přilnavost bočních částí běhounů pláště, což by mělo zajišťovat na suchém povrchu jistou trakci v zatáčkách a lepší absorbci otřesů.
 
Jistotu proti proražení nám udává údaj TPI neboli počet, v našem případě kevlarových, vláken na 1 palec, který je na hodnotě 120.
 
 
Perfektně se s pláštěm jede na suchých a pevných cestách, jiné tomu je při jízdě na měkkém, nejhůře blátivém, povrchu. Zde se plášť chová přesně tak, jak dle vzorku můžeme předpokládat a zanesení jemných bloků na plášti je téměř okamžité. Ve srovnání s konkurenčními značkami například amerického gigantu Specialized a jejich nejvyužívanějším pláštěm S-Works Fast Trak, jež je typově srovnatelný, má Kenda v terénu lepší přilnavost, ovladatelnost a záběr.

Plášť můžeme zařadit mezi střední cestu, v terénu vás nezklame a na silnici udrží rychlost. 

Pořizovací cena testovaného pláště Kenda 29X2.1 K-1047 nevyššího z řady Small Block Eight, využívaného profesionály na XC závodech, je 1 250 Kč. Pokud ale nebudete dbát na váhu a výdrž, tak plášť seženete v základní verzi již za pouhých 550 Kč.



Používáním tohoto webu souhlasíte s využitím souborů cookies pro marketingové účely.Více informací
beru na vědomí
Reklama ► 


Reklama ► 


Reklama 


Aktuální novinky a videa

Pedersen znovu vítězí v páté etapě Gira díky skvělé práci Mathiase Vacka
14.05.2025 | Kategorie: silniční
Mads Pedersen vybojoval v extrémně náročném finiši páté etapy Giro d’Italia další vítězství a upevnil své vedení v závodu. 
Giro d'Italia 2025 - výsledky 4. etapa
14.05.2025 | Kategorie: silniční
Van Uden vítězí ve 4. etapě Giro d’Italia 2024 po skvělém sprintu v Lecce
13.05.2025 | Kategorie: silniční
Casper van Uden z týmu Picnic PostNL získal ve čtvrté etapě Giro d’Italia své první vítězství na Grand Tour.
Giro d'Italia 2025 - výsledky 4. etapa
13.05.2025 | Kategorie: silniční
Bukovská bronzová v závodě Juniorské světové MTB série v Haimingu, Bažant čtvrtý!
12.05.2025 | Kategorie: MTB
Juniorka Barbora Bukovská dokázala zopakovat svůj nedávný úspěch z italského Nalles a v rakouském Haimingu vybojovala další bronz v závodě Juniorské světové MTB série.
Giro 2025: Pedersen vítězí ve 3. etapě, Vacek dál v bílém dresu
12.05.2025 | Kategorie: silniční
Mads Pedersen ovládl třetí etapu Giro d’Italia 2025 a vrátil se do růžového dresu. Český cyklista Mathias Vacek udržel bílý trikot a zůstává na třetím místě celkového pořadí.
Giro d'Italia 2025 - výsledky 3. etapa
11.05.2025 | Kategorie: silniční
Drama v časovce na Giru: Roglič obléká růžový dres, Vacek bere bílý a míří na pódium
10.05.2025 | Kategorie: silniční

Druhá etapa Giro d’Italia 2025 přinesla špičkovou podívanou. Brit Joshua Tarling ovládl časovku v Tiraně, ale do růžového dresu lídra se oblékl Primož Roglič. 

Giro d'Italia 2025 - výsledky 2. etapa
10.05.2025 | Kategorie: silniční
Vacek zářil v úvodu Gira. Pedersen vyhrál, Landa skončil v nemocnici
09.05.2025 | Kategorie: silniční
Úvodní etapa v albánské Tiraně ukázala sílu týmu Lidl–Trek i roli Mathiase Vacka, který dotáhl Pedersena k etapové výhře. Pro Landu závod bohužel skončil dřív, než pořádně začal.
» více novinek a videí