Cyklokrosová kola Stevens 2018

Cyklokrosová kola Stevens 2018

Datum vydání: 20.08.2017

Už od poloviny srpna budou v prodeji první modely cyklokrosových kol Stevens 2018.

Stevens Super Prestige nové generace

Lehčí, pohodlnější a v mnoha dalších aspektech inovovaný. Super Prestige 2018, nastaví nový standard pro cyklokrosová kola.

Tři mistrovství světa byla vyhrána na kolech Super Prestige jen v několika posledních letech - Mathieu van der Poel (2015 v Táboře), Jens Dekker (2016, U19) a Sanne Cant (2017) slavili svá nejlepší umístění právě na tomto kole a mistrovství Evropy (Sanne Cant a Jens Dekker, 2015) a vice než 20 vítězství v národních mistrovstvích.

I přes tyto nesporné úspěchy se ve Stevens rozhodli náš cyklokrosový top model dále vylepšovat. Ve spolupráci s belgickými profi teamy Beobank-Corendon, ERA-Circus a Enertherm-Beobank byl rám kola kompletně renovován a vylepšen v mnoha detailech.

Geometrie rámu zůstává tradičně závodní: Stabilní díky relativně dlouhé základně - vzdálenosti kol a zároveň maximálně obratná díky ostrému úhlu hlavové trubky – přesně tak jak to nejlepší světový jezdci mají rádi.

Nejvýraznějšího zlepšení pak bylo dosaženo na hmotnosti rámového setu. Rám nyní, ve velikosti 58“, váží 1000g, včetně patky a úchytu přesmykače. Přední vidlice váží 435g, při délce krku 32 cm.

Této 20% úspoře na hmotnosti bylo dosaženo díky novému postupu ve výrobě karbonových rámů – zeslabení v méně namáhaných místech, ale především použitím toho nejkvalitnějšího karbonového vlákna. A v neposlední řadě novým způsobem lakování, který se též na váze projevuje.

Snížení hmotnosti je pak doprovázeno i výrazným zvýšením tuhosti. Na hlavové trubce o téměř 30 % (od 85 Nm/° do 110 Nm/° podle  Zedler Institute). Partie okolo středového složení si pak svou extrémní tuhost zachovává, zatímco vertikální pružnost (=pohodlí) je navýšeno o 12 % (z 255 N/mm na 225 N/mm podle Zedler Institute).

Zlepšení v detailech

Po adaptaci rámu pro flatmount brzdy a pevné osy již pro rok 2017, rám kola Super Prestige byl nyní modifikován v mnoha dalších detailech. Vnitřní vedení kabeláže bylo optimalizováno pro snadnější údržbu: univerzální kabelové vstupy, pro mechanické i elektronické řazení, jsou nyní standardem, tak jako u o mnohých jiných závodních modelů Stevens.

Pro ušetření každého jednoho Wattu  jezdcova výkonu, došlo ke změně ve tvarování trubek zadní stavby kola – obdélníkový průřez v oblasti zadního pláště, pro lepší průchodnost sněhu a bláta, přecházející ve vertikálně oválný pro zvýšení tuhosti.

Pravděpodobně nejvýraznější změnou je pak možnost instalovat vodítko řetězu pro jednopřevodník i dvoupřevodník. Samotné vodítko pak lze nastavit dle šířky řetězu. Standardně budou dodávány vodítka pro dvoupřevodník, vodítko pro jednopřevodník, včetně objímky, pak bude možno doobjednat na žádost.

Není tak zcela novinkou, ale zcela zásadním rozhodnutím:

V roce 2018 bude model Suprer Prestige vyráběn pouze s diskovými brzdami – Volbou většiny profesionálů, které v uplynulých sezonách prokázali svou nadřazenost nad brzdami cantilevrovými. 

Cyklokros a kola pro denní použití

Stevens nadále vyvíjí cyklokrosová kola na hliníkových rámech s možností použití jako sportovně – univerzální kola pro každodenní použití.

Poté, co byli modely Gavere, Tabor a Prestige pro rok 2017 vybaveny závitovými otvory pro montáž nosičů, blatníků atd, budou pro rok 2018 modely Gavere a Tabor vybaveny dalším prvkem pro zvýšení komfortu a širší možnosti použití: Větším prostorem pro pneumatiky. Tyto modely se tak přesouvají blíže ke kategorii sportovně-cestovních, celoročně použitelných kol a kategorii gravel biků.

Hliníková kola Stevens zůstávají přiměřeně sportovní, designovaná pro radost z off-road jízdy, stejně tak jako pro cyklokrosové závodění. Vedle možnosti nainstalovat blatníky, nosiče, bateriová světla atd, pro použití ve městě, došlo ke zvětšení průchodnosti pneumatik až do šíře 40 mm (maximální povolená šíře pro závody zůstává 33 mm).

STEVENS Prestige
 


Přestože je vybaven závitovými oky, Stevens Prestige zůstává sportovní verzí celoročně použitelného kola. Geometrie poskytuje sportovnější posed a ovládání než ostatní modely v dané kategorii. Neméně sportovní je pak i jeho osazení sadou Ultegra R 8000 (s kompaktními 50/34 klikami) a hydraulickými brzdami. Vedle neonově žluté barvy je dostupný též v provedení Velvet Black.

STEVENS Gavere

Gavere má oproti modelům Prestige Nebo Super Prestige o poznání pohodlnější geometrii, a to díky delší základně kol a vyšší hlavové trubce. Díky mechanickým TRP Spyre disc brakes nabízí Gavere skvělý poměr cena a výkon. Novinkou je zvýšení průchodnosti pneumatik, až do šíře 42 mm.

STEVENS Tabor

Tábor, postavený na stejném rámu jako Gavere, zůstává základním modelem v kategorii cyklokros a celoroční použití. Tak jako dříve zmiňované modely nabízí osazení až 42 mm pneumatikami a osazen je lety prověřenou sadou Shimano Tiagra.

STEVENS Vapor

V neposlední řadě pak i náš „nejsportovnější“ hliníkový model Vapor přijal některé z trendů současných gravel biků. Nově vyvinutá karbonová vidlice je také nově vybavena závitovými otvory pro montáž blatníků. Sportovní charakter je pak jasně patrný i z osazení novou sadou Shimano Ultegra R 8000 pro cyklokros specifickými klikami 46/36 a s hydraulickými brzdami.


Používáním tohoto webu souhlasíte s využitím souborů cookies pro marketingové účely.Více informací
beru na vědomí
Reklama ► 


Reklama 

Reklama 

Reklama 


Aktuální novinky a videa

DT Swiss představil nový Ratchet DEG Freehub s vůbec nejnižším záběrovým úhlem
19.04.2024 | Kategorie: ostatní
DT Swiss, světový lídr v oblasti cyklistických komponentů, představil svůj nejnovější produkt - Ratchet DEG freehub. Tento freehub je výsledkem dlouhých let vývoje a inovací, které DT Swiss přináší do světa cyklistiky.
Světový pohár horských kol na Vysočině spustil nový web i přihlášky do doprovodných závodů
19.04.2024 | Kategorie: MTB
Světový pohár horských kol v Novém Městě na Moravě odstartuje již 24. 5. 2024!
Když vozík, tak jednokolka – proč se vyplatí na ně přesedlat
18.04.2024 | Kategorie: ostatní
Táhnout za sebou na kole vozík nemusí být otrava. Pravda, když se řekne cyklovozík, každému hned naskočí obrázek neforemné dvoukolové boudy s praporkem, která ztěžuje předjíždění na už tak úzkých a vybombardovaných okrskách.
Zahájení cykloturistické sezóny s Harmony a CykloŠvec v Písku
18.04.2024 | Kategorie: ostatní
Zveme vás na ZAHÁJENÍ CYKLOTURISTICKÉ SEZÓNY v Písku v sobotu 20. 4. 2024.
Yeti SB165 2024 nově v mullet konfiguraci
17.04.2024 | Kategorie: MTB
Yeti SB165 2024 je nejnovější přírůstek do rodiny horských kol Yeti, který přináší několik inovací a vylepšení. Toto kolo je určeno pro náročné terény a bike parky a je navrženo tak, aby poskytovalo vynikající jízdní vlastnosti a vysoký výkon.
» více novinek a videí