Contador a Nibali navrhují platové stropy, které by omezily dominanci alá Sky

Contador a Nibali navrhují platové stropy, které by omezily dominanci alá Sky

Datum vydání: 15.10.2017

Alberto Contador na svém odchodu z profesionální cyklistiky volá po zákazu wattmetrů i zavedení platových stropů, v tom se shodne i s Vincenzo Nibalim, podle kterého by Chris Froome bez bohatého týmu Sky prý nikdy nevyhrál čtyřikrát Tour de France. 

Alberto Contador možná trošičku alibisticky volá po zavedení platových stropů v momentě, kdy se loučí s profesionální cyklistikou.
"Když má nějaký tým čtyřikrát vyšší rozpočet než ostatní, bude mít spoustu závodníků, kteří by sami mohli být lídry v jiných týmech. S takovými týmy je závod u konce a nemůže se nijak rozproudit..."
Zároveň však dodává, že lídr týmu stále může mít vysoký plat, avšak do té míry, aby byla finanční situace stáje a platy jezdců dobře vybalancované. Rovněž by se zasazoval o zákaz používání wattmetrů, které podle něj ničí atraktivitu závodů, protože znemožňují aktivní útočný styl, jakým se on sám prezentoval.

El Pistolero, který by se ještě na konci října měl představit na exhibičních kritériích v Japonsku a Číně, na letošní Vueltě vyhrál prestižní etapu s cílem na vrcholu Angliru, nicméně (nejen) po celý závod ho trápila dominance britského týmu Sky. Jeho kvalitní vrchaři dokázali nasadit a držet takové tempo, jaké si nikdo ze soupeřů při pohledu na své přístroje netroufl útokem navýšit. 
"Když šlapete do kopce a víte, že přes 400 Wattů nemůžete jít a tým Sky jede na čele pelotonu těch 400 Wattů, nedovolíte si zaútočit, protože se za dva kilometry zničíte. Ale když ta čísla nevidíte, vaše pocity vás mohou přimět zaútočit. Jezdce odradí pohled na ta čísla, zvláště pak v kopcích se sklonem kolem šesti či sedmi procent."
S Contadorem v tomto na dálku souhlasí i Vincenzo Nibali (Bahrain-Merida), který je dokonce přesvědčen, že bez tak bohatého a nadupaného týmu by Chris Froome nikdy nevyhrál čtyřikrát Tour de France. 
"Nemyslím si, že by Froome bez týmu Sky vyhrál Vueltu. Podle mě by nevyhrál ani ty čtyři tituly na Tour de France, kdyby se nedostal do takového týmu jako je Sky."
"Žralok z Messiny" odmítá, že by jeho frustrace pramenila ze závisti - do týmu Sky prý mohl svého času jít také - ale nechtěl a nabídku prý odmítl. Co mu vadí je možnost využívat takřka neomezeného rozpočtu a tím zásadně limitovat konkurenci. 
"Myslím, že se všichni z branže shodnou, že tým Sky je super-tým, se zdánlivě bezedným rozpočtem přesahujícím 30 milionů eur. Je logické, že toho využijí k vybudování silného týmu. Nezávidím jim, ale ovlivňují tím trh. Mohou podepsat nejlepšího vrchaře na světě a zároveň sprintera, kdy se jim zlíbí."

Používáním tohoto webu souhlasíte s využitím souborů cookies pro marketingové účely.Více informací
beru na vědomí
Reklama ► 


Reklama 

Reklama 

Reklama 


Aktuální novinky a videa

DT Swiss představil nový Ratchet DEG Freehub s vůbec nejnižším záběrovým úhlem
19.04.2024 | Kategorie: ostatní
DT Swiss, světový lídr v oblasti cyklistických komponentů, představil svůj nejnovější produkt - Ratchet DEG freehub. Tento freehub je výsledkem dlouhých let vývoje a inovací, které DT Swiss přináší do světa cyklistiky.
Světový pohár horských kol na Vysočině spustil nový web i přihlášky do doprovodných závodů
19.04.2024 | Kategorie: MTB
Světový pohár horských kol v Novém Městě na Moravě odstartuje již 24. 5. 2024!
Když vozík, tak jednokolka – proč se vyplatí na ně přesedlat
18.04.2024 | Kategorie: ostatní
Táhnout za sebou na kole vozík nemusí být otrava. Pravda, když se řekne cyklovozík, každému hned naskočí obrázek neforemné dvoukolové boudy s praporkem, která ztěžuje předjíždění na už tak úzkých a vybombardovaných okrskách.
Zahájení cykloturistické sezóny s Harmony a CykloŠvec v Písku
18.04.2024 | Kategorie: ostatní
Zveme vás na ZAHÁJENÍ CYKLOTURISTICKÉ SEZÓNY v Písku v sobotu 20. 4. 2024.
Yeti SB165 2024 nově v mullet konfiguraci
17.04.2024 | Kategorie: MTB
Yeti SB165 2024 je nejnovější přírůstek do rodiny horských kol Yeti, který přináší několik inovací a vylepšení. Toto kolo je určeno pro náročné terény a bike parky a je navrženo tak, aby poskytovalo vynikající jízdní vlastnosti a vysoký výkon.
» více novinek a videí