Colnago se vrací na dráhu. Nový T1Rs je „nejvíce aerodynamické kolo v historii značky“

Colnago se vrací na dráhu. Nový T1Rs je „nejvíce aerodynamické kolo v historii značky“

Datum vydání: 31.10.2025

Italské Colnago představilo návrat do dráhové cyklistiky s novým kolem T1Rs, které bude mít premiéru tento víkend na UCI London 3 Day ve velodromu Lee Valley.

Jde o první dráhový model od doby slavného K.one, přičemž značka tvrdí, že právě T1Rs přináší kombinaci extrémní tuhosti, přesnosti a minimálního odporu vzduchu – bez omezení, která platí u silničních kol (brzdy, řazení, či šířka rámu).

Aerodynamika dotažená do extrému

Podle Colnaga je nový model optimalizován pro rychlosti přes 60 km/h, přičemž nabízí nižší odpor vzduchu při vyšších rychlostech než tradiční konstrukce. Proudění kolem rámu má být díky tomu „čistší a stabilnější“, což pomáhá udržet rychlost s mimořádnou efektivitou.

Přední vidlice s dvojitou korunou, převzatá z modelu TT1, snižuje odpor a zároveň zvyšuje tuhost. Integrovaný představec zajišťuje plynulý přechod mezi řídítky a rámem, zatímco zadní stavba převzatá z Y1Rs přináší rozšířené řetězové vzpěry a zúžené patky pro hladší proudění vzduchu.



Kolo využívá úzké náboje (65 mm vpředu a 100 mm vzadu), čímž se snižuje čelní plocha. Colnago tak sází na kompaktní aerodynamický systém, který má zajistit rychlost, stabilitu a precizní ovladatelnost.

Tuhost i odolnost pro maximální výkon

T1Rs bylo navrženo tak, aby zvládlo extrémní sílu dráhových závodníků. Konstrukce s dvojitou korunou zvyšuje torzní tuhost přední části kola, zatímco kompaktní zadní trojúhelník přináší lepší přenos síly.

Výhodou je i užší Q-faktor, tedy menší vzdálenost mezi pedály, která zlepšuje aerodynamiku i efektivitu šlapání. Rám je vyroben z karbonového materiálu s vysokým modulem pružnosti a používá vnitřní výztuhy v oblasti sedlové trubky, středu a korunky vidlice.

Výsledkem je kolo, které si zachovává aerodynamický tvar, ale přitom dokáže odolat enormnímu zatížení při sprintech i akceleraci.

Přizpůsobitelné kokpity

Colnago nabízí dva varianty kokpitu podle typu závodu.

  • SR-Track pro sprinty a vytrvalostní závody – s klasickým řídítkem a extrémně tuhou konstrukcí.

  • TT-Track pro časovky a stíhací disciplíny – s karbonovým monokokem a modulárními aerodynamickými nástavci.

Obě verze umožňují agresivní závodní pozici a maximální stabilitu.

Cena a dostupnost

Rámová sada Colnago T1Rs (rám, vidlice, sedlovka a drobné komponenty) stojí 6 500€.
Představec SR-Track vyjde na 250€, hrazda TT-Track na 320€ a sada aerodynamických nástavců na 270€.

Colnago uvádí, že chce, aby se nový model dostal mezi širší okruh závodníků a nejen do rukou reprezentací. Cílem je, aby T1Rs bylo použitelné i pro nadcházející olympijské hry v Los Angeles 2028.



Pokud se jeho výkonnost potvrdí i v závodech, může jít o nový etalon mezi dráhovými koly a možná i o stroj, který znovu definuje rychlost na velodromech.
 



Foto: Colnago
Autor: Tým CykloRepublic


Používáním tohoto webu souhlasíte s využitím souborů cookies pro marketingové účely.Více informací
beru na vědomí
Reklama ► 

Reklama ► 

Reklama 



Reklama ► 


Reklama 


Reklama ► 



Aktuální novinky a videa

Pogačar dává přednost monumentům před Tour. Cílí na San Remo a Roubaix
16.12.2025 | Kategorie: silniční
Slovinský cyklista Tadej Pogačar naznačil, že jeho priority pro nadcházející sezonu se částečně mění.
Tour of Norway zrušena kvůli výpadku státní podpory. Organizátoři věří v návrat
12.12.2025 | Kategorie: silniční
Etapový závod Tour of Norway se v roce 2026 neuskuteční.
Elkov Kasper půjde do nové sezony pod novým názvem Kasper Crypto4Me
11.12.2025 | Kategorie: silniční
Cyklistický tým Elkov Kasper se před sezonou 2026 představuje v nové podobě a oznamuje zásadní změny, které mají posunout celé zázemí i sportovní ambice ještě dál.
Revoluce v MTB: SRAM vyvíjí zcela bezdrátový brzdový systém
10.12.2025 | Kategorie: MTB
Společnost SRAM pracuje na plně bezdrátovém brzdovém systému, který zcela odstraní kabely z kokpitu a jednotku schová do rámu.
Van der Poel jen těsně unikl pádu během neplánovaného sprintu s amatérem ve Španělsku
07.12.2025 | Kategorie: silniční
Francouzský amatér Anatole Leboucher zažil trénink, na který rozhodně nezapomene.
Alpecin-Deceuninck získává nového titulárního partnera. Tým se mění na Alpecin-Premier Tech
06.12.2025 | Kategorie: silniční
Kanadská společnost Premier Tech se stává druhým titulárním sponzorem.
Red Bull-Bora-Hansgrohe uzavírá soupisku pro rok 2026. Posledním podpisem je Arne Marit
05.12.2025 | Kategorie: silniční
Tým Red Bull-Bora-Hansgrohe finalizoval soupisku pro sezónu 2026 a jako posledního nového jezdce přivádí šestadvacetiletého Arneho Marita.
Česko je cycling paradise, říká Štybar. Kde ztrácíme mladé talenty?
03.12.2025 | Kategorie: silniční
Zdeněk Štybar v podcastu Přes Příkop otevřeně promluvil o budoucnosti české cyklistiky.
Vítězové ŠKODA Pražského MTB poháru 2025 převzali unikátní poháry
30.11.2025 | Kategorie: MTB
Nejlepší závodnice a závodníci celkového pořadí ŠKODA Pražského MTB poháru 2025 převzali, v již tradičně zcela zaplněném sále Lidového domu Kbely, unikátní poháry s pražskou dlažební kostkou.
MS v cyklistice v Abú Zabí může změnit umělý kopec. Pořadatelé chystají až 11% stoupání
28.11.2025 | Kategorie: silniční
Mistrovství světa v silniční cyklistice 2028 v Abú Zabí nakonec nemusí být rovinatou záležitostí, jak mnozí předpokládali.
» více novinek a videí