Datum vydání: 31.10.2025
	Italské Colnago představilo návrat do dráhové cyklistiky s novým kolem T1Rs, které bude mít premiéru tento víkend na UCI London 3 Day ve velodromu Lee Valley.
	Jde o první dráhový model od doby slavného K.one, přičemž značka tvrdí, že právě T1Rs přináší kombinaci extrémní tuhosti, přesnosti a minimálního odporu vzduchu – bez omezení, která platí u silničních kol (brzdy, řazení, či šířka rámu).
	
	
	Aerodynamika dotažená do extrému
	Podle Colnaga je nový model optimalizován pro rychlosti přes 60 km/h, přičemž nabízí nižší odpor vzduchu při vyšších rychlostech než tradiční konstrukce. Proudění kolem rámu má být díky tomu „čistší a stabilnější“, což pomáhá udržet rychlost s mimořádnou efektivitou.
	Přední vidlice s dvojitou korunou, převzatá z modelu TT1, snižuje odpor a zároveň zvyšuje tuhost. Integrovaný představec zajišťuje plynulý přechod mezi řídítky a rámem, zatímco zadní stavba převzatá z Y1Rs přináší rozšířené řetězové vzpěry a zúžené patky pro hladší proudění vzduchu.
	.aspx?width=630&height=145)
	
	Kolo využívá úzké náboje (65 mm vpředu a 100 mm vzadu), čímž se snižuje čelní plocha. Colnago tak sází na kompaktní aerodynamický systém, který má zajistit rychlost, stabilitu a precizní ovladatelnost.
	Tuhost i odolnost pro maximální výkon
	T1Rs bylo navrženo tak, aby zvládlo extrémní sílu dráhových závodníků. Konstrukce s dvojitou korunou zvyšuje torzní tuhost přední části kola, zatímco kompaktní zadní trojúhelník přináší lepší přenos síly.
	
	
	Výhodou je i užší Q-faktor, tedy menší vzdálenost mezi pedály, která zlepšuje aerodynamiku i efektivitu šlapání. Rám je vyroben z karbonového materiálu s vysokým modulem pružnosti a používá vnitřní výztuhy v oblasti sedlové trubky, středu a korunky vidlice.
	Výsledkem je kolo, které si zachovává aerodynamický tvar, ale přitom dokáže odolat enormnímu zatížení při sprintech i akceleraci.
	
	
	Přizpůsobitelné kokpity
	Colnago nabízí dva varianty kokpitu podle typu závodu.
	- 
		
			SR-Track pro sprinty a vytrvalostní závody – s klasickým řídítkem a extrémně tuhou konstrukcí. 
- 
		
			TT-Track pro časovky a stíhací disciplíny – s karbonovým monokokem a modulárními aerodynamickými nástavci. 
	Obě verze umožňují agresivní závodní pozici a maximální stabilitu.
	Cena a dostupnost
	Rámová sada Colnago T1Rs (rám, vidlice, sedlovka a drobné komponenty) stojí 6 500€.
	Představec SR-Track vyjde na 250€, hrazda TT-Track na 320€ a sada aerodynamických nástavců na 270€.
	Colnago uvádí, že chce, aby se nový model dostal mezi širší okruh závodníků a nejen do rukou reprezentací. Cílem je, aby T1Rs bylo použitelné i pro nadcházející olympijské hry v Los Angeles 2028.
	.aspx?width=630&height=145)
	
	Pokud se jeho výkonnost potvrdí i v závodech, může jít o nový etalon mezi dráhovými koly a možná i o stroj, který znovu definuje rychlost na velodromech.
	 
	
	Foto: Colnago
	Autor: Tým CykloRepublic
 
	
    
    
    Používáním tohoto webu souhlasíte s využitím souborů cookies pro marketingové účely.
Více informacíberu na vědomí