Datum vydání: 06.05.2025
Nový Sender CFR není jen další nekompromisní DH kolo. Tisíce hodin prototypování, testování, dolaďování a honby za každou vteřinou – od startovního pípnutí až po přejezd cílové pásky.
Canyon chtěl postavit nejrychlejší DH kolo planety. Kolo, které dokáže vítězit na nejvyšší úrovni. Co je nového? Prakticky všechno. Pojďme se podívat na podrobnosti.

Honba za Trakcí
Největší změnou oproti předchozímu Senderu je nový high-pivot design s kladkou a 200 mm zdvihu, který využívá výhod zadní dráhy osy – přináší extrémní grip v nejtěžších rockgardenech a technických sekcích.
Upravená kinematika snižuje zpětný ráz od šlapání a nabízí výbornou citlivost na malé nerovnosti – tedy ještě lepší trakci za jakýchkoli podmínek.
Sender CFR si zachovává nízké těžiště a centralizovanou hmotnost pro lepší ovladatelnost a okamžitou reakci na pokyny jezdce. Díky konstrukci s 130% anti-rise zůstává hmotnost jezdce během brzdění rovnoměrně rozložená mezi obě kola, zatímco odpružení zůstává aktivní i v drsných zatáčkách.
Progresivita a anti-squat zajišťují oporu a stabilitu v prostřední části zdvihu pružiny, což znamená předvídatelné chování při pumpování i skákání. Páka zadního tlumiče se dá snadno přizpůsobit podle stylu jezdce nebo konkrétní trati.

Tvar Rychlosti
Dlouhý, nízký, uhlazený – vyrobený z karbonu a připravený na životní nápor. Nový rám Sender CFR je učebnicí výkonově orientovaného designu.
Uložení tlumiče udržuje hmotnost nízko a uprostřed. Díky plně karbonové konstrukci je Sender CFR precizní a zároveň extrémně tuhý.
Canyon zde také využívá HIT technologii vyztuženou polymerem (poprvé použitou u Stitch CFR Trial), konkrétně v dolní rámové trubce pro vyšší odolnost proti nárazům. Ochrana rámu zahrnuje i zadní blatníky a chránič spodní rámovky.

Geometrie a Alchymie Ovládání
Stabilita a obratnost nejsou obvykle kamarádi – ale u DH kola jsou obě klíčové. Sender CFR využívá mullet setup: 29” přední kolo pro stabilitu, 27,5” vzadu pro agilitu.
Oproti předchůdci má nový Sender o 8 mm delší reach ve všech velikostech. Stack vzrostl o 9 mm u velikosti S, o 4 mm u XL. Úhel hlavy je 62,7° ve spodní pozici středu, 63° ve vyšší. Výška středu je 347 mm / 352 mm podle nastavení. Stabilní, ale hravý. Připravený na všechno.

Dokonalé Nastavení
Tlumiče od RockShox i Fox jsou na míru naladěny tak, aby odpovídaly kinematice kola – ideální pro hledání rychlosti a plynulý chod i v rozbitém terénu.
Horní uchycení tlumiče umožňuje úpravu pákového poměru: 32,7 % pro měkčí a lineárnější chod, 37 % pro větší progresi a pohlcování těžkých dopadů.
Flip chip u středu umožňuje ±5 mm nastavení výšky pro nižší, závodní postoj nebo větší průjezdnost terénem.
Stabilizátor řízení Canyon KIS je součástí výbavy – plně nastavitelný, snadno demontovatelný pro jezdce preferující tradičnější pocit.
„Tohle kolo je výsledkem našeho desetiletého posedlosti sjezdovým závoděním. Canyon do toho investoval stovky hodin vývoje, testování a ladění. I díky našemu testovacímu mulovi jsme našli směr a výsledkem je nejrychlejší kolo z kopce.“
– Fabien Barel, mentor týmu Canyon CLLCTV

Detaily, na kterých záleží
Ložiska a hardware jsou snadno vyměnitelné, závitové vložky tam, kde to jde, a přístupné šrouby usnadňují servis.
Plná ochrana rámu, integrované blatníky a kryty chrání spojky i v nejtěžších podmínkách.
Ochrany řetězových i sedlových vzpěr minimalizují hluk a zajišťují tichý chod i v brutálním terénu.
Zadní stavba využívá rozumný standard Boost 148x12, díky čemuž je možné nouzově použít běžná enduro kola – ideální, když se v tréninku poškodí kolo.

Specifikace
Dostupné jsou dvě verze Sender CFR
-
Sender CFR Underdog – maximální výkon za dostupnou cenu. S vidlicí Fox 40, tlumičem DHX2 Performance a brzdami SRAM Maven Bronze nabízí vše, co potřebujete pro ostré závody.
Cena: 4 499 €
-
Sender CFR Team – závodní top-spec stroj bez kompromisů. Vidlice RockShox Boxxer Ultimate, tlumič Vivid Coil Ultimate, brzdy SRAM Maven Silver a pohon X01 DH. Kolo, na kterém vyhrál Troy Brosnan závod v Mont-Sainte-Anne.
Cena: 5 999 €
Více informací najdete na Canyon.com nebo v aplikaci Canyon.
Autor: Tým CykloRepublic & Canyon
Foto: Canyon
Používáním tohoto webu souhlasíte s využitím souborů cookies pro marketingové účely.
Více informacíberu na vědomí