Datum vydání: 30.10.2025
Cyklistický veletrh Eurobike, dlouhá léta považovaný za největší a nejprestižnější akci svého druhu, se ocitá na rozcestí. Dvě klíčové německé asociace – ZIV a Zukunft Fahrrad – oznámily, že z veletrhu vystupují poté, co se s jeho pořadateli nedohodly na společné budoucnosti.
-png.aspx?width=630&height=145)
Organizace, které dohromady zastupují většinu německého cyklistického průmyslu, předložily desetibodový plán pro oživení a posílení významu veletrhu. Podle jejich vyjádření ale organizátoři nereagovali s dostatečnou vůlí ke změnám.
„Neviděli jsme, že by obě strany byly stejně odhodlány podpořit kroky, které by veletrh připravily na budoucnost cyklistického průmyslu,“ uvedl Bernhart Lange ze ZIV a zároveň zástupce německého distributora značky Shimano.
Podle informací z blízkých zdrojů měl dokonce Shimano – jeden z největších vystavovatelů – zrušit všechny rezervace hotelů v místě konání. Firma se k situaci zatím oficiálně nevyjádřila.
Ztráta vlivu a rostoucí konkurence
Eurobike, který se v roce 2022 přesunul z Friedrichshafenu do Frankfurtu, postupně ztrácí své výsadní postavení. Zatímco dříve byl veletrh považován za nezbytné setkání všech významných hráčů, v posledních letech roste konkurence v podobě menších, specializovaných akcí, jako jsou Velofollies v Belgii nebo Italian Bike Festival.
Pořadatelé se snaží reagovat. Pro rok 2026 plánují zkrácení veletrhu o jeden den a snížení nákladů pro vystavovatele. Nově také rozdělují akci na dvě části – sportovní segment a sekci zaměřenou na elektrickou mobilitu, která ponese název Mobifuture. Právě tato změna ale narazila na odpor průmyslových organizací.
„Eurobike má být místem, kde se potkává celý svět cyklistiky. Naší ambicí je zůstat klíčovým bodem mezinárodní sítě a místem, které inspiruje a propojuje,“ reagoval Stefan Reisinger, ředitel společnosti Fairnamic, která veletrh organizuje.
Úpadek návštěvnosti a rostoucí náklady
Letošní ročník přilákal 31 720 odborných návštěvníků a 30 420 lidí z veřejnosti, což je méně než v roce 2024. Pro srovnání, v roce 2013 veletrh navštívilo přes 43 000 odborníků.
Vystavovatelé si navíc dlouhodobě stěžují na vysoké náklady. Některé značky uvádějí, že celkové výdaje na prezentaci dosahují až 100 000 dolarů. To vedlo mimo jiné i k odchodu velkých jmen, jako jsou Specialized, Scott nebo SRAM.

Digitální éra mění hru
„V digitálním světě, kde mají online prezentace a komunikace stále větší význam, si firmy kladou otázku, zda akce jako Eurobike ještě přinášejí návratnost investice,“ uvedl James Heaton ze značky WTB.
Podle něj se mnohé společnosti dnes raději zaměřují na cílené online kampaně nebo menší regionální veletrhy, které jim umožní oslovit zákazníky efektivněji a s nižšími náklady.
Co bude dál?
Budoucnost veletrhu Eurobike zůstává nejistá. Přestože pořadatelé slibují modernizaci a zefektivnění formátu, odchod dvou klíčových partnerů a pokles zájmu ze strany výrobců naznačují, že slavné časy největší cyklistické události světa mohou být u konce.
Foto: EUROBIKE Frankfurt
Používáním tohoto webu souhlasíte s využitím souborů cookies pro marketingové účely.
Více informacíberu na vědomí