BMC Roadmachine 2017- Jedno kolo na vše!
Datum vydání: 20.06.2016
Nové BMC Roadmachine boří mýty, že nelze mít jen jedno kolo pro všechny typy terénů. V BMC vzali to nejlepší z kol zaměřených čistě na výkon a z kol preferujících vysokou míru komfortu a výsledkem je „all-rounder“, jeden stroj na vše. Volba pro ty, kteří chtějí maximální výkon bez ohledu na terén.
Chcete jet v sobotu intenzivní závod v kopcích a v neděli vyrazit na maratonskou vyjížďku po zapomenutých lesních cestách a silnicích? Pak je tu pro vás nové BMC Roadmachine.
Poslední roky v cyklistice byly dobou, kdy se podařilo vytvořit ideální typy kol pro různé jízdní situace. Pro některé jezdce ale může být komplikované přesně si vybrat a rozhodnout se co přesně potřebují. Jestli raději klasické silniční kolo zaměřené na maximální výkon, aerokolo pro úsporu času ve vysokých rychlostech anebo model s důrazem na komfort při dlouhých vyjížďkách. Roadmachine je pro ty, kteří chtějí vše, kteří chtějí výkon, aerodynamiku a komfort v jednom.
Kombinace technologií TCC – Tuned Compliance Concept a ACT – Angle Compliance Technologies přináší kombinaci ideálního tvarování rámových trubek a vidlice a správné struktury karbonových vláken. Přidáním kotoučových brzd nám vzniká nová kategorie kol BMC pro celodenní ježdění. Nízká hmotnost, uhlazenost a integrování veškerých možných komponentů a inspirace technologiemi ze všech dalších druhů cyklistiky. Špetka z BMC aerokol a i kol výkonnostních a výsledkem je „all-rounder“ – cyklistický všeuměl pro všechny jezdce.
Inovace na rámu
Díky vývojovému centru Impec Lab firma BMC neustále vyvíjí a rozvíjí svůj Tuned Complience Concept a práci s kompozitem s každým dalším novým kolem. Roadmachine v tomto není výjimkou. Inženýři v BMC pro vznik kolekce kol Roadmachine zcela předělali Tuned Compliance Concept a Angle Compliance Technology, technologické postupy pro výrobu karbonových rámů. Podle Stefana Christa, produktového manažera BMC, byla použita celková skladba materiálů a proběhlo větší zaměření na výkon než u jakéhokoliv jiného produktu pro dlouhé jízdy na kole. Důraz na vyšší efektivitu při šlapání a celkově větší předozadní tuhost byly největšími prioritami.
Nízká horní rámová trubka byla zachována, oproti předchozí generaci maratonských kol se rozšířily zadní podsedlové vzpěry a tím se celkově zlepšila tuhost zadní stavby. Stejně jako závodní model SLR01 je Roadmachine vybaven sedlovou trubkou (a sedlovkou) s průměrem 27,2mm a profilem ve tvaru písmene D. Ten tvar zajišťuje vždy ideální stranovou pozici sedla, nikdy se nestane, že by při jeho instalaci směřovala jeho špička do strany. V kombinaci s moderním trendem širokých ráfků a širšími plášti je stvořen celek pro celodenní komfortní jízdu.
Kolo pro maratonce i závodníky
Běžná geometrie pro kola na vytrvalostní disciplíny znamená o dva centimetry větší stack (výškový rozdíl střed/vrchol hlavové trubky) v porovnání s běžnou závodní geometrií. Někteří jezdci ale byli tímto často odrazováni, takováto geometrie jim nevyhovovala. Aby i tito cyklisté mohli pocítit komfort na dlouhých cestách, přišlo BMC u modelu Roadmachine01 a 02 se systémem „Dual-Stack“.
Jedná se o vložku, redukci, která umožňuje zvýšení hlavové trubky. Díky tomu je možné nastavit stack více závodní (podobně jako u modelu SLR) anebo větší, jako mají kola typu Granfondo. Rám je schválen pro profesionální závody UCI.
Designově čisté a maximálně funkční
Již před více než deseti lety BMC představilo u svého modelu Timemachine TM 01 plné integrování všech lanek a bovdenů do rámu. Roadmachine v tomto není výjimkou. Estetika, komfort a snaha o nejvyšší rychlost tohoto kola přináší klasický design s nejlepšími technologiemi, zcela nový kokpit - soustavu rámu, představce a řídítek.
Nový patentovaný systém Integrated Cockpit System schovává hadice k brzdám a kabely k řazení již u řídítek a z rámu vyjdou ven až u zadní osy. Výsledkem je designová čistota, která je zároveň funkční a jednoduše servisovatelná. Dobrá servisovatelnost vnitřního vedení brzd a kabelů k řazení byla dosažena netradičně zploštělým krkem u vidlice. Hadice k brzdám díky tomu prochází dopředu i dozadu velmi jednoduše a lehce. Představec je zde dodáván v délkách 90-130mm, možné je k němu mít i držák na cyklopočítač anebo kameru.
Integrace brzd
Na kole jsou použité brzdy se standardem flatmount (přímou montáží do rámu/vidlice). Rám je konstruovaný pro použití brzdových kotoučů o průměru 140-160mm. Všechny modely jsou nachystané na 140mm kotouče bez použití redukcí (rám/brzdový třmen). U modelů Roadmachine01 a 02 je u přední vidlice standardně možnost volby mezi kotouči obou rozměrů díky téměř neviditelné redukci ze 140 na 160mm.
Model Roadmachine03 je standardně dodáván s přípravou na 160mm kotouče vepředu i vzadu. Všechny model jsou vybavené pevnými osami o průměru 12mm vepředu i vzadu (standard 142mm). U variant Roadmachine01 a 02 je odnímatelná páčka na utažení pevné osy, kterou je poté možné schovat uvnitř v ose, v dresu anebo kdekoliv jinde.
Velikosti BMC Roadmachine
Řada Roadmachine obsahuje tři modely. Roadmachine01 z prémiového karbonu pro top modely, Roadmachine02 v o něco ekonomičtějším karbonovém provedení a Roadmachine03 s hliníkovým rámem a celokarbonovou vidlicí. Všechna kola jsou nabízena v šesti velikostech od 47cm do 61cm a s veškerým příslušenstvím na zvýšení anebo snížení stacku.
Zdroj a foto: TZ SNOW-HOW ČR s.r.o - bmcbike.cz
Sdílejte tento článek na:
Používáním tohoto webu souhlasíte s využitím souborů cookies pro marketingové účely.
Více informací
beru na vědomí
Reklama
►
Reklama
►
Reklama
►
Reklama
►
Aktuální novinky a videa
Pavel Bittner pojede poprvé Tour de France za tým DSM-Firmenich PostNL
30.06.2025
| Kategorie: silniční
Nizozemský tým Picnic PostNL dnes oznámil, že jej zařadil do osmičlenné nominace pro 112. ročník nejslavnějšího závodu světa.
ČEZ Karlovy Vary: Závod horských kol v kulisách slavného lázeňského centra
30.06.2025
| Kategorie: MTB, ostatní
Nejznámější české lázeňské město ožije v sobotu 9. srpna horskými koly. Do Karlových Varů míří další díl prestižního seriálu Prima CUP, a to v podobě jednoho z nejkrásnějších městských MTB maratonů u nás -
ČEZ Karlovy Vary
.
ČEZ Šumavský MTB maraton: bajková tradice, která trvá už 28 let
30.06.2025
| Kategorie: MTB
V sobotu 26. července 2025 se Zadov opět promění v centrum horské cyklistiky. Na programu je už 28. ročník legendárního
ČEZ Šumavského MTB maratonu
, jednoho z nejtradičnějších závodů v České republice.
Kellys a BMZ chystají revoluci: nové ultralehké baterie pro e‑kola
30.06.2025
| Kategorie: ostatní
Slovenský výrobce Kellys ve spolupráci s německou společností BMZ připravuje novou generaci baterií s mimořádně nízkou hmotností.
Tour de France Unchained: Finále série už 2. července na Netflixu
30.06.2025
| Kategorie: ostatní
V úterý 2. července se na Netflixu objeví cyklistickými fanoušky dlouho očekávaná nová série dokumentárního seriálu Tour de France: Bez příkras (Unchained).
Tour de France Unchained Trailer
29.06.2025
| Kategorie: ostatní
Tretry S-Works Torch od Remca Evenepoela
29.06.2025
| Kategorie: silniční
Specialized S-Works Torch Remco: Extralehké závodní tretry
29.06.2025
| Kategorie: silniční
S váhou pouhých 148 gramů patří k nejlehčím silničním tretrám na trhu.
Fox Podium Factory: Revoluce mezi XC vidlicemi
26.06.2025
| Kategorie: MTB
Americká značka Fox představila revoluční odpruženou vidlici s obrácenou konstrukcí, která cílí na enduro a náročné trailové ježdění.
Nová RockShox SID SL je nejlehčí 110mm XC vidlice na trhu
26.06.2025
| Kategorie: MTB
RockShox představuje inovovanou verzi své závodní vidlice SID SL s hmotností pod 1 300 gramů.
» více
novinek
a
videí
Úvod
Novinky
MTB
Silniční
Dráhová
Cyklokros
Ostatní
Video
Cyklokros
Dráhová
MTB
Silniční
Ostatní
Fotogalerie
Trénink
Výživa
Soutěže
Kalendář
Partneři
Kontakty
Přihlášený uživatel:
Nejste přihlášen(a).
přihlásit
registrovat